معرفی پردازنده Snapdragon X Elite در چند ماه اخیر منجر به افزایش چشمگیر توجه به پلتفرم Windows on Arm در چند ماه اخیر شده است و اکنون زمان آن رسیده است که مرورگر Vivaldi با انتشار پیش نمایش نسخه جدید خود وارد این صحنه شود. .

پیوستن ویوالدی به ARM پس از انتشار نسخه نهایی مرورگر کروم برای پردازنده های ARM چند روز پیش انجام شد. نسخه بومی مرورگر Edge نیز برای رایانه‌های شخصی مبتنی بر لوگو برای مدت طولانی در دسترس بوده است.

ردموندی شروع سختی با پروژه Windows on Arm در سال 2016 داشت و هنوز نرم افزارهای کمی به صورت بومی بر روی معماری Arm اجرا می شوند و تعداد معدودی پردازنده های جذابی که تاکنون برای این پلتفرم معرفی شده اند باعث کاهش علاقه مشتری و عدم توسعه نرم افزار شده است.

به نظر می رسد از زمانی که کوالکام پردازنده جدید اسنپدراگون X Elite خود را معرفی کرد، رایانه های شخصی تغییر کرده اند. این پردازنده در حال حاضر یکی از قدرتمندترین تراشه های لپ تاپ های ویندوزی است که از برخی مدل های پردازنده اینتل و تراشه M2 اپل در کلاس خود پیشی گرفته است.

اسنپدراگون ایکس الیت از زمان رونمایی، پشتیبانی بی سابقه ای از سوی توسعه دهندگان نرم افزار دریافت کرده است. Qualcomm اعلام کرد که DaVinci Resolve، یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو، نسخه مخصوص به خود Logo را خواهد داشت که دارای امتیاز بالایی است.

نسخه پیش نمایش جدید Vivaldi با شماره 3329.7 به طور آزمایشی از Windows on Arm پشتیبانی می کند. تیم توسعه هشدار داد که این نسخه هنوز به طور کامل تست نشده است و به احتمال زیاد ناپایدار است. انتظار می رود در به روز رسانی های آینده رفع شود.