مقامات ایالات متحده تحقیقات ضد انحصاری را در مورد رونق کسب و کارهای هوش مصنوعی Nvidia، Microsoft و OpenAI آغاز کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) نقض احتمالی آنتی تراست در تجارت هوش مصنوعی انویدیا را بررسی خواهد کرد. کمیسیون تجارت فدرال (FTC) همچنین مسئول بررسی همکاری بین مایکروسافت و OpenAI خواهد بود.

مقامات به دنبال نظارت دقیق بر رشد سریع تجارت هوش مصنوعی هستند و دخالت هر دو DOJ و FTC نشان می دهد که تنظیم کننده ها به دقت صنعت را زیر نظر دارند. اگرچه انویدیا هنوز تخلفات ضد تراست را مرتکب نشده است، تحقیقات می تواند پرونده های جدیدی را باز کند.

تحقیقات ضد انحصار علیه غول‌های هوش مصنوعی: مایکروسافت، OpenAI و Nvidia توسط مقامات ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفتند

مایکروسافت سابقه طولانی در اجرا با رگولاتورها دارد. FTC قصد دارد سرمایه گذاری های مایکروسافت در OpenAI و Inflection AI را بررسی کند. در همین حال، کارمندان سابق OpenAI در نامه ای عمومی نگرانی های خود را در مورد عدم تنظیم بازارهای هوش مصنوعی ابراز کردند.

با رشد سریع صنعت هوش مصنوعی و سرمایه گذاری های هنگفت در شرکت هایی مانند انویدیا، مقامات به دنبال بررسی دقیق تر بازار هستند. باید دید که تحقیقات DOJ و FTC چگونه پویایی بازارها را تغییر خواهد داد.

تحقیقات نشان می دهد که مقامات علاقه مند به نظارت بر صنعت هوش مصنوعی و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی در بازارهای نوظهور هستند. باید دید نتایج این تحقیق چگونه می تواند پویایی بازارهای هوش مصنوعی را تغییر دهد و چه تاثیری بر شرکت های بزرگ فناوری خواهد داشت.