نینتندو هر چند سال یک بار نسل جدیدی از دستگاه های بازی خود را در قالب کنسول های قابل حمل و خانگی معرفی و عرضه می کند. در سال 2017، نینتندو سوئیچ را منتشر کرد.

به تازگی این برند تایید کرده است که در مارس 2025 شاهد جانشین نینتندو سوییچ خواهیم بود که با نام نینتندو سوییچ 2 شناخته می شود و عملکرد بهتری نسبت به نسل فعلی دارد. علیرغم گمانه زنی ها در مورد رویداد آتی Nintendo Direct که برای ماه ژوئن برنامه ریزی شده است، Furukawa تصریح کرد که این ارائه تنها بر روی به روز رسانی های نرم افزاری برای پلتفرم موجود Nintendo Switch متمرکز خواهد بود. هدف از این حرکت مدیریت انتظارات و جلوگیری از ناامید کردن طرفدارانی است که مشتاقانه منتظر اخبار جانشین سوییچ بودند.

تصمیم برای تایید اعلام جانشین سوییچ قبل از رویداد Nintendo Direct بسیار مهم است که نشان دهنده تعهد نینتندو به شفافیت و استراتژی آن برای انتقال به سخت افزار نسل بعدی است. با این حال، فوروکاوا تاکید کرد که جزئیات کنسول جدید تا تاریخ بعدی مورد بحث قرار نخواهد گرفت. شایعات اخیر در جامعه بازی‌ها حاکی از آن است که کنسول جدید، که اغلب با نام «سوئیچ 2» شناخته می‌شود، می‌تواند دارای کنترلرهای خلاقانه‌ای به سبک Joy-Con باشد که به صورت مغناطیسی به کنسول متصل می‌شوند. اگرچه هیچ مشخصات رسمی منتشر نشده است، اما این انتظار همچنان ادامه دارد زیرا طرفداران منتظر بروزرسانی های بیشتری از نینتندو هستند.

از نظر مالی، نینتندو عملکرد قوی برای سال مالی 2024 را با فروش 15.7 میلیون کنسول سوییچ، ایجاد 1.7 تریلیون ین درآمد و سود خالص 490.6 میلیارد ین گزارش کرد. با این حال، این شرکت کاهش جزئی در فروش را برای سال مالی جاری پیش‌بینی می‌کند و انتظار می‌رود 13.5 میلیون سوئیچ به فروش برسد که منجر به فروش خالص پیش‌بینی شده 1.35 تریلیون ین و سود خالص 300 میلیارد ین خواهد شد.

با وجود کاهش پیش‌بینی‌شده در فروش سخت‌افزار، نینتندو همچنان نسبت به عرضه نرم‌افزار خود خوش‌بینانه است و انتظار دارد ۱۶۵ میلیون واحد نرم‌افزار را در سال مالی جاری بفروشد. عناوین آینده اعلام شده شامل نسخه های مورد انتظار مانند Paper Mario: The Thousand-Year Door و Luigi's Mansion 2 هستند.

سهام نینتندو قبل از گزارش سود 2.4 درصد افزایش یافت که نشان دهنده اعتماد سرمایه گذاران به چشم انداز این شرکت با وجود عدم اطمینان در مورد انتقال به سخت افزار نسل بعدی است. با معرفی رسمی جانشین سوییچ در سال مالی جاری، گیمرها در سراسر جهان مشتاقانه منتظر جزئیات بیشتر در مورد آخرین نوآوری نینتندو هستند.

نسل جدید نینتندو سوییچ به زودی عرضه می شود

در اخبار دیگر، مدتی است که شایعاتی در مورد نینتندو سوییچ 2 وجود دارد که انتظار می رود این سازنده ژاپنی جانشین سوییچ را که در سال 2017 منتشر شد، منتشر کند. کنسول های بازی دستی به طور فزاینده ای در میان دستگاه هایی مانند Steam Deck، ASUS.

بازیکنان جدی در این عرصه عبارتند از ROG Ally، MSI Claw و غیره. این باعث شد که نینتندو از رقبا بسیار عقب بماند. اکنون هیروشی هایاس، تحلیلگر Omdia اطلاعات جدیدی در مورد سوییچ 2 فاش کرده است. آخرین اطلاعات توسط بلومبرگ به نقل از یک تحلیلگر Omdia به اشتراک گذاشته شده است. هایاس تحقیقاتی را بر اساس زنجیره تامین نمایشگرهای کوچک و متوسط ​​این شرکت انجام می دهد. بر اساس این گزارش، نینتندو سوییچ 2 به صفحه نمایش LCD 8 اینچی مجهز خواهد شد. انتظار می رود که این یک ارتقاء بزرگ از نمایشگرهای 6.2 و 7 اینچی نسخه استاندارد و اصلی OLED سوییچ باشد.

این تحلیلگر می افزاید که نینتندو سوییچ 2 نیروی محرکه دو برابر شدن محموله های نمایشگرهای سرگرمی در سال 2024 خواهد بود. در این گزارش توضیحی ارائه نشده است. بلومبرگ می گوید که این یک منبع موثق است. سال گذشته، نینتندو برای اولین بار در Gamescom Switch 2 را به سایر ناشران و توسعه دهندگان نشان داد. بر اساس اطلاعات فاش شده، این دستگاه دارای چیپست Nvidia Tegra 239 است، اما فاقد پشتیبانی از DLSS است. همچنین شایعات حاکی از آن است که کنسول آینده از گیم پلی 1080p با Ray Tracing پشتیبانی می کند. همچنین گمانه زنی ها مبنی بر مجهز شدن این دستگاه به پردازنده ای مبتنی بر گره 5 نانومتری یا 8 نانومتری وجود دارد.

منبع

به این پست امتیاز دهید