چری با همکاری شرکت AiMOGA، یک ربات هوشمند به نام در صبح برای ارائه خدمات به مشتریان معرفی شده است. ربات مورنین ابتدا فعالیت خود را در نمایندگی های برند اکسید آغاز می کند و سپس به سایر نمایندگی های چری خدمت می کند.

به گزارش زومیت، ربات مورنین با باتری و موتور الکتریکی کار می کند و از عملکرد بیونیک استفاده می کند. این بدان معنی است که ساختار و حرکت موجودات طبیعی را تقلید می کند. این ربات می تواند با حداکثر سرعت چهار کیلومتر در ساعت حرکت کند.

عکاس: Kevan Handy / Zomit

Mornin مجهز به تشخیص چهره است و خدمات ارائه شده به مشتریان را شخصی می کند. اگر مشتری قبلی به نمایندگی چری برگردد، مورنین او را می‌شناسد و می‌فهمد که در حال انجام چه کاری است.

مورنین با مدل های زبان بزرگ (LLM) برای درک زبان و ارائه پاسخ طبیعی آموزش دیده است. این ربات می تواند دستورات شفاهی یا نوشتاری را تفسیر کند و به سوالات تخصصی خودرو پاسخ دهد.

برنامه های مورنین به حوزه خودرو محدود نمی شود. این ربات به عنوان یک دستیار خانگی می تواند به سوالات روزانه پاسخ دهد، لحظات مهم را یادآوری کند، به سالمندان کمک کند و به کودکان آموزش دهد، کارهای خانه را انجام دهد و برای خرید محصولات مختلف به کاربران پیشنهاد دهد.

چری می گوید ربات مورنین دارای طراحی مقیاس پذیرتر و مقرون به صرفه تری است که آن را برای تولید انبوه و تجاری سازی ایده آل می کند.

به گفته مدیر اجرایی چری مورنین، این اولین گام مهم در فرآیند نوآوری است و انتظار می رود راه را برای کاربرد گسترده تری از روبات ها در آینده هموار کند.