تبادل FTX که در نوامبر سال گذشته اعلام ورشکستگی کرده بود، اکنون در حال برداشتن گام دیگری در جهت راه اندازی مجدد است صرافی کاملا نو نزدیکتر است.

طبق گزارش منتشر شده توسط وال استریت ژورنال، جان ری، رئیس بخش بازسازی FTX، گفت که این شرکت “فرایند درخواست کمک از طرف های علاقه مند برای راه اندازی مجدد صرافی FTX.com را آغاز کرده است.”

گفتگو با سرمایه گذاران علاقه مند به راه اندازی مجدد FTX

منابع آگاه همچنین اعلام کردند که این شرکت در حال مذاکره با سرمایه گذاران برای تامین مالی راه اندازی مجدد بورس خود است. شرکت اعتباری بلاک چین Figure در میان شرکت های علاقه مند به سرمایه گذاری در FTX ذکر شد. به گفته این منابع، به طلبکاران فعلی FTX علاوه بر غرامت، سهامی در بورس نیز پیشنهاد خواهد شد.

علی‌رغم تغییر ساختار FTX و اشاره‌هایی مبنی بر اینکه ما شاهد یک صرافی کاملاً جدید خواهیم بود، انتظار می‌رود FTX تا زمان اعلام رسمی این خبر تغییر نام تجاری کاملی را تجربه کند و احتمالاً با نام جدیدی شروع به فعالیت خواهد کرد.

تیم حقوقی FTX اوایل سال جاری اعلام کرد که انتظار دارد راه اندازی صرافی جدید در سه ماهه دوم سال 2024 به پایان برسد. همچنین طبق گزارشی که چند روز پیش در مورد روند بازگشت به حالت عادی برای این صرافی منتشر شد، FTX همچنان ادامه دارد. برای پوشش تخلفات خود به حدود 2 میلیارد دلار نیاز دارد.

سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX، که با اعلام ورشکستگی این صرافی استعفا داد، از آن زمان تاکنون با اتهامات بسیاری روبرو شده است. او ابتدا در باهاما دستگیر و سپس به آمریکا تحویل داده شد. در اواخر سال گذشته، بنکمن فرید به اتهامات کلاهبرداری و توطئه اعتراف کرد و اوایل سال جاری به پرداخت 40 میلیون دلار رشوه به مقامات چینی متهم شد. همچنین در گزارشی دیگر از اپل، گوگل، مایکروسافت و متا به عنوان طلبکاران این صرافی ناموفق یاد شده است.