سونی رسما اعلام کرده است که “رویداد ویژه Xperia 2024” برای 17 می (28 می 1403) برنامه ریزی شده است. جالب اینجاست که این یک رویداد نسبتا منحصر به فرد است و تنها 100 نفر برای شرکت در آن دعوت شده اند. در این صورت احتمالا سونی سری جدید گوشی های اکسپریا را معرفی خواهد کرد; اما مشخصات این گوشی چیست؟

به گزارش Gizmochina، این رویداد Xperia که پخش زنده نیز خواهد داشت، جدیدترین گوشی Xperia را با ویژگی های کاربردی برای زندگی روزمره به نمایش می گذارد. این گوشی احتمالا Xperia 1 VI نام خواهد داشت.

عرضه احتمالی گوشی 1 VI در رویداد Xperia

انتظار می رود گوشی هوشمند Xperia 1 VI دارای ابعاد 161.9 x 74.5 x 8.4 میلی متر باشد و با توجه به تغییر نسبت تصویر، عرض و ضخامت آن نسبت به Xperia 1 V اندکی افزایش می یابد. این دستگاه از نسبت تصویر 21:9 خارج می شود. مدل های قبلی و احتمالا از نسبت تصویر 19.5:9 استفاده می کند. شایعه شده است که این گوشی دارای صفحه نمایش 2K+ یا Quad HD+ است که رزولوشن حدود 3200 در 1400 پیکسل را ارائه می دهد.

رندر احتمالی Xperia 1 VI

در مورد دوربین، گزارش های متناقضی وجود دارد. یک گزارش می گوید که Xperia 1 VI احتمالاً از یک دوربین سه گانه استفاده می کند که از سه سنسور Exmor T 48 مگاپیکسلی استفاده می کند. بنابراین دوربین اصلی و همچنین دوربین های فوق عریض و تله فوتو دارای سنسور دوربین پیشرفته سونی خواهند بود.

از سوی دیگر، گزارش جدیدی این ادعاها را رد می کند و بیان می کند که Xperia 1 VI دارای یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی خواهد بود. همچنین، تک دوربین اصلی دارای سنسور Exmor T خواهد بود. اگر گزارش دوم درست باشد، این سیستم دقیقاً همان تنظیمات دوربین Xperia 1 V فعلی است. بنابراین احتمالاً باید تا 28 اردیبهشت منتظر شفاف سازی رسمی در این مورد باشیم. همچنین با وجود اینکه این گوشی در رویداد اکسپریا رونمایی خواهد شد، اما احتمالا زمان زیادی طول خواهد کشید تا این محصول عرضه شود.