سونی Xperia 5 V بالاخره معرفی شد. این دستگاه جدیدترین گوشی هوشمند درجه یک این شرکت است که دارای مشخصات و ویژگی های سطح بالا بوده و در عین حال فرم کامپکت را ارائه می دهد.

غول فناوری ژاپنی به تازگی از دومین گوشی هوشمند پرچمدار خود برای سال 2023 رونمایی کرده است. Xperia 1 V در اوایل سال جاری عرضه شد و اکنون نسخه کوچک از این دستگاه با مدل Xperia 5 V از راه رسید. ابعاد این گوشی هوشمند جمع و جور 154 در 68 در 8.6 میلی متر و وزن آن کمی کمتر از 180 گرم است.

به عبارت دیگر، 11 گرم اضافه شده و کمی ضخیم تر از مدل قبلی (2 میلی متر) است. قسمت عقب دارای یک صفحه شیشه ای است. صفحه‌نمایش جلو دستگاه 6.1 اینچی OLED با وضوح +FHD، نسبت تصویر 21:9 و نرخ نوسازی 120 هرتز است. این پنل از HDR نیز پشتیبانی می کند. متأسفانه، دارای پنل LTPO نیست و تنها از نرخ نوسازی 120 یا 60 هرتز پشتیبانی می‌کند.

در بخش سخت افزاری، دستگاه به چیپست قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 مجهز شده است که با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی همراه شده که می توان آن را از طریق اسلات کارت microSD افزایش داد. یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی انرژی این دستگاه را تامین می کند که از شارژ سریع سیمی 30 واتی و سرعت شارژ سریع بی سیم 18 واتی پشتیبانی دارد. از دیگر ویژگی های قابل توجه می توان به مقاومت IP68 در برابر آب و گرد و غبار، شیشه گوریلا گلس Victus 2 Corning در جلو و عقب، پشتیبانی از LDAC و Hi-Res Audio، بلندگوهای استریو تمام استیج و سیستم عامل اندروید 13 اشاره کرد.

در بخش دوربین، Xperia 5 V دارای همان سنسور اولیه Xperia 1 V است. بنابراین خریداران یک سنسور 48 مگاپیکسلی با فرمت اپتیکال 1/1.35 اینچی، فاصله کانونی معادل 24 میلی متر، OIS (تثبیت کننده تصویر اپتیکال) پیدا خواهند کرد. پشتیبانی از فوکوس خودکار هم توسط دوربین محقق می شود. قابل ذکر است، دوربین اصلی سنسور 52 مگاپیکسلی Exmore T Main است که وضوح موثر 48 مگاپیکسلی دارد. به طور پیش فرض، دوربین عکس های 12 مگاپیکسلی 24 میلی متری می گیرد.

سونی همچنین ادعا می کند که سنسور اصلی می تواند زوم اپتیکال 2 برابری را نیز ارائه دهد. این دوربین با یک لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید با فاصله کانونی 16 میلی متر همراه می شود. به نظر می رسد که این همان سنسور مورد استفاده در Xperia 5 IV سال گذشته باشد، به این معنی که فوکوس خودکار دو پیکسلی را نیز ارائه می دهد. در همین حال، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی Xperia 1 V را نیز در قسمت جلویی حفظ کرده است.

سونی گوشی پرچمدار کامپکت Xperia 5 V را در سه گزینه رنگی معرفی کرد. این شامل مشکی، آبی و نقره ای پلاتینیوم می شود. تاریخ دقیق عرضه این دستگاه هنوز مشخص نیست، اما دستگاه احتمالاً از اواخر سپتامبر 2023 در دسترس خواهد بود. قیمت آن 999 یورو خواهد بود.

پرچمدار Xperia 5 V سونی از راه رسید

 

در دیگر خبرها پیش از این، ما گزارش داده بودیم که سونی در حال آماده شدن برای عرضه یک دوربین جدید برای 29 آگوست است. بالاخره روز فرا رسید و این شرکت دو دوربین جدید در بازار معرفی کرد: Alpha 7C II و Alpha 7C R. مشخصات کامل و قیمت این دوربین ها در ادامه گفته شده است.

سونی Alpha 7C II با سنسور Exmor R CMOS از نوع 33 مگاپیکسلی عرضه می شود. دارای پردازشگر تصویر BIONZ XR برای کیفیت تصویر عالی و پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی برای تشخیص پیشرفته سوژه است. ضبط فیلم 4k تا 60p/50p و لرزشگیر اپتیکال تصویر 5 محوره را ارائه می دهد. این دوربین همچنین یک منظره یاب الکترونیکی XGA OLED با وضوح بالا و صفحه نمایش 120 فریم در ثانیه دارد.

در سایر ویژگی‌ها، قاب‌بندی خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی به شما امکان می‌دهد کادربندی را طوری تنظیم کنید که سوژه خود را به طور خودکار برجسته می کند. با توجه به دوام، طراحی دوربین در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم است و شاسی آلیاژی منیزیمی آن را همراهی می کند. با اپلیکیشن Creators سونی می توانید دستگاه را به راحتی به گوشی هوشمند متصل کنید. در نهایت، این دستگاه با برچسب قیمت 2199.99 دلار (a7C در حال حاضر حدود 1700 دلار به فروش می رسد) با دو رنگ موجود مشکی و نقره ای به فروش خواهد رسید.

Alpha 7CR یک دوربین کامپکت و سبک وزن با سنسور تصویر Exmor R از نوع 61 مگاپیکسلی و پردازش BIONZ XR است. تثبیت کننده تصویر اپتیکال 5 محوره با حداکثر 7 مرحله و سازگاری با لنزهای بیش از 70-E را ارائه می دهد. این دوربین از منظره یاب الکترونیکی XGA OLED با سرعت 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید