سال گذشته مایکروسافت از فعال شدن Passkey در ویندوز 11 خبر داد.این قابلیت به شما امکان می دهد بدون وارد کردن رمز عبور و تنها از طریق سیستم احراز هویت بیومتریک دستگاه وارد شوید.

صاحبان تمام حساب‌های معمولی مایکروسافت اکنون می‌توانند در ویندوز، اندروید و iOS رمز عبور ایجاد کنند. در این روش کاربر می تواند از تشخیص چهره، اثر انگشت، پین یا کلید امنیتی خود برای ورود به حساب کاربری خود استفاده کند.

شغال واسومعاون ارشد امنیت مایکروسافت توضیح می‌دهد: «از امروز، می‌توانید از یک کلید برای ورود به برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مایکروسافت، از جمله Microsoft 365 و Copilot AI، در مرورگرهای دسکتاپ و موبایل استفاده کنید». پشتیبانی برای ورود به نسخه های موبایلی برنامه های مایکروسافت با استفاده از کلید دسترسی در هفته های آینده در دسترس خواهد بود.”

مایکروسافت

پشتیبانی از رمز عبور نشان دهنده جهشی بزرگ در تلاش های مایکروسافت برای حرکت به سمت آینده ای بدون رمز عبور است. مایکروسافت اولین بار در سال 2015 احراز هویت Windows Hello را با ویندوز 10 معرفی کرد. این سیستم به شما امکان می دهد با صورت، اثر انگشت یا پین وارد رایانه شخصی خود شوید.

کلیدهای دسترسی اکنون یک استاندارد صنعتی هستند و توسط اپل، گوگل، مایکروسافت و سایر شرکت ها پذیرفته شده اند. تاکنون بیش از 400 میلیون حساب کاربری گوگل از رمز عبور استفاده کرده اند که نشان می دهد بسیاری از کاربران آن را جایگزین رمز عبور کرده اند.