«اول مقایسه کن بعد خرید» بهتر است در هر خریدی این شعار را در نظر بگیرید. البته برای خرید اشتراک اینترنت ثابت مسائل دیگری مانند کیفیت وجود دارد که جدا از این مقاله است. اگر می خواهید نرخ اینترنت ثابت اپراتورها را با هم مقایسه کنید، با ما همراه باشید.

اگرچه وزارت ارتباطات توسعه فیبرهای نوری را در دستور کار قرار داده است، اما همچنان طبق آخرین آمار نظارتی، XDSL بیشترین محبوبیت را در اینترنت ثابت دارد. بنابراین با جمع آوری تعرفه اینترنت ثابت اپراتورهای مختلف سعی در کمک به شما داریم تا بتوانید تصمیم بهتری برای خرید اشتراک بگیرید.

در حال حاضر اپراتورهای مختلفی برای خرید اینترنت ADSL در دسترس هستند که از جمله آنها می توان به شاتل، آسیاتک، تلکام، سابانت، های وب و … اشاره کرد. با مراجعه به وب سایت هر اپراتور می توانیم قیمت آنها را بررسی کنیم یک دوره یک ماهه ما آن را بیرون کشیدیم که در زیر مشاهده می کنید.

البته هر شرکتی بسته به قیمت و حجم بسته بندی های مختلفی تهیه کرده است که از هر اپراتور یک مدل را انتخاب کردیم. همچنین ممکن است بسته های مشتریان متنوع تری در پنل کاربری هر شرکت وجود داشته باشد. همچنین لازم به ذکر است به قیمت های نشان داده شده 9 درصد مالیات اضافه می شود.

اکثر اپراتورها در حال حاضر حداقل سرعت 2 مگابیت در ثانیه را ارائه می دهند که سرعت دانلود حدود 250 کیلوبایت را به مشترکین می دهد. حجم های ثبت شده برای هر بسته نیز میزان استفاده منصفانه است که پس از آن سرعت اینترنت کاربر به 128 کیلوبیت بر ثانیه کاهش می یابد. اگر بسته اینترنت خریداری شده شما هنوز وقت دارد، می توانید با تمام شدن حجم اضافی خریداری کنید که معمولاً هر گیگابایت 4 هزار تومان است.

توجه داشته باشید که برای بهره مندی از حداکثر سرعت ذکر شده برای هر پکیج، سیم کشی ساختمان شما نیز باید قابلیت پاسخگویی به انتقال داده با آن سرعت را داشته باشد. به عنوان مثال می توانید سرویس 8 مگابیت بر ثانیه را برای خود فعال کنید اما حداکثر سرعتی که می توانید به آن دسترسی داشته باشید 3 مگابیت در ثانیه است. برای رفع این مشکل می توانید قبل از خرید بسته اینترنت از اپراتور بخواهید تا یک کارشناس برای بررسی این مشکل به منزل شما بفرستد.