تتر با نماد USDT، اولین ارز دیجیتال یا همان استیبل کوین (Stablecoin) در دنیاست که توسط کمپانی تتر لیمیتِد (Tether Limited) در هنگ ‌کنگ طراحی شده است. این کمپانی با قوانین مربوطه فعالیت می‌کند که سابقه درخشانی هم در ارائه گزارش حسابرسی دارد. باید بدانید که در ابتدا تتر ادعا کرد که هر توکن توسط یک دلار واقعی با نسبت 1:1 پشتیبانی می‌شود، ولی نظرها و بحث‌های مختلفی ایجاد شد که برخی‌ها گفتند این نه تنها دلار است، بلکه وام به شرکت‌های وابسته، همراه با USD و سایر ارزهای سنتی است؛ مانند: ین ژاپن و یورو که تشکیل‌دهنده ذخایر دارایی شرکت هستند.

شما می‌توانید با شناخت بهترین صرافی ارز دیجیتال برای خرید تتر اقدام کنید. برای تبدیل تومان به تتر نیاز است که هزینه‌ای به عنوان کارمزد به صرافی پرداخت کنید. دقت کنید که صرافی که انتخاب کردید، خوب باشد و کارمزد پایینی بگیرد؛ در غیر این صورت اگر کارمزد زیادی بگیرد، شما سود زیادی نخواهید کرد. در ادامه همراه ما باشید تا به انتخاب بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال (تتر) بپردازیم.

تتر به عنوان یک استیبل کوین کار می‌کند، به این معنی که ارزش آن با نسبت 1:1 به دلار ثابت است. تتر سعی می‌کند ارز با ثباتی باشد تا سرمایه‌گذاران بتوانند بدون نگرانی از کاهش ارزش پول، به ترید بپردازند. قیمت تتر همیشه ارزشی معادل یک دلار است و در زمان تراکنش سریع‌تر از مبادلات خارجی سنتی است؛ درواقع ارسال تتر به خارج هزینه چندانی ندارد.

قابل ذکر است که تتر هم در لایه Omni و هم در بلاک چین اتریوم و هم در EOS و Tron وجود دارد. همچنین این رمز ارز بسیار کاربردی بوده و بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال در دسترس معامله‌گران است. در ادامه به ویژگی بهترین صرافی خرید تتر می‌پردازیم تا شما با شناخت بهترین صرافی به راحتی دارایی خود را به این ارز دیجیتال تبدیل کنید.

توصیه می‌شود قبل از اینکه به خرید ارز دیجیتال بپردازید، اول صرافی ارز دیجیتال خوبی پیدا کنید و سپس با دقت تمام، میزان تحمل ریسک، شرایط مالی و هدفی که دارید را بسنجید تا به مشکلی برنخورید. همچنین شما می‌توانید با مشاور مالی هم مشورت کنید تا خیالتان از بابت معامله و سرمایه‌گذاری راحت شود.

معرفی بهترین صرافی خرید تتر

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری و معامله در بازار دیجیتال هستید، باید بدانید انتخاب صرافی خوب برای خرید تتر مرحله اول و مهم‌ترین مرحله است. صرافی ارز دیجیتال مانند پلتفرم‌های کارگذاری در معاملات بورس عمل می‌کند و ابزار و موارد مورد نیاز برای خرید و فروش تتر را برای شما فراهم می‌کند. برای اینکه انتخاب خوبی داشته باشید، باید به مواردی مانند: تعداد شبکه و رمز ارزهای پشتیبانی شده، کارمزد، امنیت، شیوه‌های پرداختی و اعتبار پلتفرم توجه داشته باشید.

صرافی والکس: از رمز ارزهای بازار به خوبی پشتیبانی می‌کند و با کارمزد پایینی که دارد توانسته نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. این صرافی امنیت بسیار بالایی هم دارد و امکان بلوکه شدن دارایی یا هک با این پلتفرم وجود ندارد.

صرافی بایننس: این صرافی هم امنیت بسیار بالایی داشته و اعتبار زیادی هم نزد سرمایه‌گذاران دارد. با این صرافی می‌توانید به راحتی به خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال بپردازید، بدون اینکه نگران امنیت دارایی‌های خود باشید.

باید بدانید که امنیت پلتفرم معاملاتی و عدم پیچیدگی در خرید و فروش، معامله و ذخیره ارز بسیار مهم است. شما در ابتدا باید زمانی را برای جستجوی این موارد صرف کنید تا بهترین سرمایه‌گذاری را داشته باشید. سایر پلتفرم‌های خرید تتر عبارت‌اند از موارد زیر که می‌توانید پس از ایجاد حساب کاربری USDT به خرید و معامله بپردازید:

مزایا و معایب خرید تتر

جالب است بدانید که تتر به عنوان دلار دیجیتال هم شناخته می‌شود و تقریبا می‌توان گفت سودی برای مالک ندارد؛ از این رو برای بسیاری از کاربران سوال پیش می‌آید که چرا تتر بخرند؟

تتر در برابر ارزهای سنتی برتری دارد؛ در این بخش به مزایای خرید تتر می‌پردازیم:

  • مدت زمان انجام تراکنش: واریز یا برداشت دلار در سایر ارزهای دیجیتال ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد ولی تراکنش‌های تتر در کم‌تر از چند دقیقه انجام می‌شوند.
  • کارمزد تراکنش‌های تتر: هزینه تبادل ارزهای فیات در صرافی‌ها در مقابل انتقال ارز دیجیتال تتر بیشتر است و انتقال تتر بین دو آدرس کیف پول تتر حدودا بدون هزینه است.
  • ثبات قیمت تتر: مهم‌ترین مزیت خرید ارز دیجیتال تتر این است که دیگر ذهن شما درگیر نوسانات قیمت بیت کوین و… نمی‌شود و فقط روی دلار آمریکا تمرکز خواهید کرد.
  • کاهش ریسک سرمایه گذاری: از آنجایی که قیمت تتر تقریبا ثابت است و فقط به ارزش دلار آمریکا بستگی دارد، ریسک سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال شما کاهش می‌یابد.

با مزایایی که درباره ارز دیجیتال تتر گفته شد، معایبی هم دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • ناتوانی تتر در ارائه مدرک: این مورد نشان می‌دهد که هر توکن با نسبت 1:1 با USD پشتیبانی می‌شود؛ درواقع برای هر USDT صادر شده یک USD وجود ندارد، بلکه ممکن است توسط دارایی‌ها وام‌های تتر به اشخاص ثالث پشتیبانی شود.
  • وجود صرافی‌های کم: در حال حاضر صرافی‌های کمی وجود دارند که USDT مستقیماً به USD تبدیل شود؛ علاوه بر این اگر قصد دارید مستقیماً از طریق Tether عبور کنید، باید حداقل 100 هزار دلار داشته باشید و هزینه‌های قابل توجهی از شما دریافت خواهد شد.