حساب‌های رسانه‌های اجتماعی معامله‌گران، اینفلوئنسرهای کریپتو و حتی یک رپر معروف اخیراً توکن‌های خاصی را تبلیغ یا «محافظت» کرده‌اند، که به گفته کارشناسان بخشی از موج هک سازمان‌یافته است. شیلینگ در دنیای ارزهای دیجیتال معمولاً به این معنی است که مردم سعی می کنند به طور غیرواقعی قیمت یک سکه یا توکن خاص را افزایش دهند.

بر اساس گزارش جدید، یکی از قربانیان موج هک اخیر اکانت Gigantic-Cassocked-Rebirth معروف به GCR است که ایکس او تایید کرد که اکانتش هک شده است. حساب رسانه اجتماعی GCR X اطلاعاتی درباره ORDI و Luna2.0 در 26 می (6 ژوئن) منتشر کرد که بلافاصله ارزش دو توکن را 6٪ و 274٪ افزایش داد.

بسیاری اظهار داشتند که هکر می توانست از این حساب برای فروش شیلینگ با ارزش بازار کوچک استفاده کند، اما در عوض ترجیح داد ارزش دو توکن را افزایش دهد و در نتیجه سود محدودی به همراه داشته باشد.

حساب های افراد مشهور را برای توکن شیلینگ و memecoin هک کنید

مایلز دویچر، تحلیلگر ارزهای دیجیتال می گوید که هکر حساب GCR می توانست ارزش بیت کوین را در بازارهای کوچکتر 10 یا 20 برابر افزایش دهد، اما او تصمیم گرفت توکن های ORDI و LUNA2 را تنها 10 درصد پنهان کند. ORDI در حال حاضر دارای ارزش بازار 856 میلیون دلاری است و بنابراین سود کمتری نسبت به سکه های کوچکتر دارد.

با این حال، کارشناسان هشدار می‌دهند که هک کردن حساب GCR می‌تواند تنها بخش کوچکی از حمله گسترده‌تر به حساب‌های افراد مشهور در X باشد. از آنجایی که افراد مشهور و اینفلوئنسرها معمولاً memecoin‌های مختلف را تبلیغ می‌کنند، تشخیص اینکه پست آنها واقعی است یا هک شده می‌تواند دشوار باشد.

خواننده رپ آمریکایی Rich The Kid که 2.3 میلیون دنبال کننده در X دارد، اخیراً پیوندی را منتشر کرده است که به کاربران می گوید توکن RICH را بخرند. داده ها نشان می دهد که در دو ساعت اول عرضه، این توکن ارزش بازار 90000 دلاری را جمع آوری کرده است البته هنوز هیچ بیانیه ای مبنی بر هک شدن حساب Rich The Kid's X وجود ندارد، اما این پست حذف شده است.

از سوی دیگر، اکانت ایکس «کیتلین جنر»، چهره مشهور رسانه ای آمریکایی، دارای یک میم سکه جدید به نام «جنر'، که از زمان راه اندازی خود ارزش بازاری معادل 4.7 میلیون دلار کسب کرده است. بسیاری از کارشناسان صنعت نیز بر این باورند که این پست نتیجه یک هک است. با این حال، این مورد حتی جذاب‌تر است زیرا شامل چندین ویدیو از خود جنر است که memecoin را تبلیغ می‌کند. با این حال، این احتمال وجود دارد که یک جعلی عمیق باشد.