به گفته سخنگوی نیروی انتظامی، صدور و تمدید گذرنامه به صورت اینترنتی امکان پذیر است. این فرصت در اپلیکیشن پلیس من فراهم شده است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد: با امکان ثبت نام و تمدید گذرنامه به صورت آنلاین، متقاضیان باید این نرم افزار را نصب کنند. پلیس من آنها می توانند در کمتر از یک هفته پاسپورت خود را در خانه یا محل کار دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از ثبت درخواست صدور یا تمدید گذرنامه، احراز هویت افراد انجام می شود، گفت: پیش از این افراد باید برای درخواست صدور یا تمدید گذرنامه به دفاتر مراجعه می کردند. پلیس 10+ رجوع کند که دیگر نیازی به مراجعه نیست و قابل انجام است نرم افزار پلیس من درخواست را ارسال کرد.

تمدید گذرنامه آنلاین با پلیس من

اگر قصد صدور یا تمدید گذرنامه خود را دارید، می توانید بدون مراجعه به دفاتر این کار را انجام دهید پلیس 10+ انجام دهید. در مورد آن بس است برنامه پلیس من آن را از فروشگاه های Android محلی خود دریافت کنید.

استعلام تخلفات رانندگی خودرو و موتور سیکلت، شماره گذاری آنلاین، آخرین وضعیت گواهینامه، شماره پلاک افراد، وضعیت خروج، استعلام آنلاین و صدور یا تمدید گذرنامه، پرداخت هزینه خروج، ثبت سرقت، تصویر خودرو غیرمجاز و … از جمله وظایف این اپلیکیشن است. در چهار حوزه ترافیک، گذرنامه، آگاهی و پیشگیری است.

پس از نصب اپلیکیشن، باید شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و تیک “من شرایط و ضوابط” را خوانده ام.

پس از ثبت شماره یک کد تایید برای شما ارسال می شود که پس از آن می توانید وارد برنامه شوید. اکنون از منوی نمایش داده شده گزینه «گذرنامه» را انتخاب کنید.

در صفحه جدید بر روی “ثبت نام برای صدور و تعویض آنلاین گذرنامه” کلیک کرده و وارد صفحه جدید شوید. برای استفاده از این سرویس، ابتدا باید خود را احراز هویت کنید، که یک فرآیند کاملاً آنلاین است.

احراز هویت در پلیس من با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد انجام می شود. پس از ثبت این دو گزینه “Authenticate” را انتخاب کنید. در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد و شماره تلفن همراه ثبت شده با کد کشور مطابقت داشته باشد، اطلاعات و تصویر شما نمایش داده می شود.

پس از انتخاب گزینه بازگشت باید مجددا به صفحه درخواست تمدید و صدور گذرنامه بروید و مراحل را طی کنید تا در نهایت درخواست شما ثبت شود.

لازم به ذکر است با اعلام امکان تمدید آنلاین گذرنامه و تا زمان نگارش این مقاله (19 تیر 1402) این اپلیکیشن به دلیل هجوم کاربران به درستی کار نمی کند. بازخوردی که در قسمت نظرات فروشگاه های اندروید ثبت می شود.

اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید، بهتر است تلاش خود را به چند روز آینده موکول کنید.

سوالات متداول کاربران

آیا ارزش تمدید گذرنامه آنلاین را دارد؟

خیر، برای ارائه خدمات به صورت آنلاین هزینه جداگانه ای دریافت نمی شود و شما فقط هزینه مقرر را برای صدور یا تمدید گذرنامه پرداخت می کنید.

برنامه پلیس خود را از کجا دانلود کنم؟

نرم افزار پلیس من را می توانید از سایت آن یا از کافه بازار و مایکت دانلود کنید.