احتمالاً قبل از سفر برای شما اتفاق افتاده است که از طریق پست های اینستاگرام مکان های دیدنی را جستجو کرده باشید و بخواهید آنها را در جایی ذخیره کنید یا با همراهان خود به اشتراک بگذارید. با ویژگی Collaborative Collection به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

در این راهنما ویژگی Collaborative Collections و نحوه استفاده از آن را معرفی می کنیم.

ویژگی مجموعه های مشارکتی اینستاگرام چیست؟

Collaborative Collections یک ویژگی مفید در اینستاگرام است که به شما امکان می دهد پست ها و مطالب مورد علاقه خود را ذخیره کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. دوستان شما نیز می توانند این کار را انجام دهند. هنگامی که شخصی پست یا موضوعی را به فضای اشتراک‌گذاری شده اضافه می‌کند به همه اطلاع داده می‌شود.

چگونه از مجموعه های مشارکتی استفاده کنیم؟

  • ابتدا پستی را که می خواهید به مجموعه های مشارکتی اضافه کنید پیدا کنید علامت علامت بزنید و ضربه بزنید ذخیره در مجموعه انتخاب کنید.
  • در بخشی از نام مجموعه نام مورد نظر را بنویسید و دکمه را روشن کنید با یکدیگر فردی را که می خواهید به گروه اضافه کنید انتخاب کنید، سپس روی دکمه کلیک کنید صرفه جویی دست زدن به
  • طبق گفته اینستاگرام، امکان افزودن 250 نفر به Collaborative Collections وجود دارد. اما ظاهراً هنگام ایجاد آن نمی توانید بیش از یک نفر را انتخاب کنید. از طرفی دیگر گزینه ای برای دعوت از اعضای بیشتر در آینده وجود ندارد.

راه حلی برای اضافه کردن افراد بیشتر وجود دارد که در زیر به آن خواهیم پرداخت:

  • ابتدا یک چت گروهی در اینستاگرام ایجاد کنید. به دایرکت بروید و نماد قلم در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  • یک چت گروهی ایجاد کنید انتخاب کنید.
  • همه افرادی را که می خواهید در گروه باشند اضافه کنید. سپس روی یک چت گروهی ایجاد کنید دست زدن به
  • اکنون که مجموعه های مشارکتی را با تایپ نام مورد نظر ایجاد کرده اید نام مجموعه و روشن کن با یکدیگر و اجازه دسترسی داشته باشید، گروهی که ایجاد کرده اید را از قسمت Search and جستجو و انتخاب کنید صرفه جویی به این ترتیب می توانید پست ها را با چند نفر به اشتراک بگذارید.
  • می توانید این کار را با رفتن به نمایه خود، ضربه زدن بر روی منوی همبرگر و انتخاب انجام دهید رزرو شده است دسترسی به مجموعه های همکاری
  • اگر می‌خواهید یک مجموعه اشتراک‌گذاری شده را حذف کنید، به دسته‌ای که می‌خواهید بروید، روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و یک مجموعه را ویرایش کنید برو و حذف یک مجموعه انتخاب کنید.
  • همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از پست‌هایی را که قبلاً دارید به مجموعه همکاری مورد نظر خود اضافه کنید. برای این کار روی سه نقطه ضربه بزنید. به مجموعه ها اضافه کنید و سپس پست هایی را که می خواهید اضافه کنید انتخاب کنید.

مقاله مرتبط:

قبل از استفاده از این ویژگی، چند نکته دیگر وجود دارد که باید در مورد آن بدانید:

ابتدا افرادی که در فضای اشتراک گذاری شده هستند، اگر صفحات خصوصی یا خصوصی که یک عکس از آنها در مجموعه مربوطه ذخیره شده را دنبال نکرده باشند، نمی توانند آن عکس را ببینند.

علاوه بر این، هر کسی در فضای اشتراک‌گذاری شده می‌تواند یک پست مشترک را حذف کند. این بدان معناست که حتی اگر پستی را در گروه به اشتراک گذاشته باشید، شخص دیگری در گروه می تواند آن را حذف کند.

استفاده از مجموعه های مشارکتی فقط برنامه ریزی یک سفر نیست. همه چیز به نحوه و زمان استفاده شما بستگی دارد. اگر به اینستاگرام علاقه زیادی دارید، این مقاله را توصیه می کنم بهترین ترفندهای اینستاگرام آن را از دست ندهید تا بتوانید از این پلتفرم به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.