به اشتراک گذاری فایل های رسانه ای در واتساپ بسیار خسته کننده است زیرا پلتفرم پیام رسان فوری کیفیت را فشرده می کند. کاربران برای حفظ کیفیت باید آنها را به عنوان اسناد به اشتراک بگذارند.

با این حال، این دیگر صدق نمی کند زیرا پلتفرم متا در اوایل ماه جاری گزینه ارسال عکس های با کیفیت HD را معرفی کرد. اکنون، واتساپ همچنین در حال اضافه کردن پشتیبانی برای اشتراک‌گذاری ویدیوهای با کیفیت HD است. این ویژگی مدت هاست که انتظار می رود زیرا کاربران می توانند رسانه ها را با وضوح بالا به اشتراک بگذارند.

واتساپ به TechCrunch پشتیبانی از کیفیت ویدیوی HD در پلتفرم پیام رسانی خود را تایید کرد. این ویژگی اکنون برای کاربران اندروید و iOS به صورت مرحله‌ای در دسترس است، به این معنی که ممکن است چند روز طول بکشد تا در همه دستگاه‌ها ارائه شود. کاربران باید مطمئن شوند که از آخرین نسخه برنامه استفاده می کنند.

با جدیدترین ویژگی، کاربران واتساپ اکنون می توانند ویدیوهای با کیفیت بالا را تا 720p به اشتراک بگذارند. اگرچه به 1080p نزدیک نیست، اما هنوز به مراتب بهتر از 480p است که تا به حال انتخاب پیش فرض بود. فرآیند به اشتراک گذاری فیلم های HD در سرویس پیام رسانی مانند اشتراک گذاری عکس های HD است. پس از انتخاب ویدیویی که کاربر می خواهد به اشتراک بگذارد، یک نماد HD جدید در بالای صفحه نمایش وجود خواهد داشت. سپس از کاربران خواسته می شود که اگر بخواهند ویدیو را با کیفیت SD یا HD به اشتراک بگذارند. همچنین اندازه فایل را برای هر دو گزینه نمایش می دهد که به طور بالقوه می تواند به ذخیره داده های اینترنت تلفن همراه کمک کند. سپس کاربران می‌توانند برای اشتراک‌گذاری ویدیو، ارسال را فشار دهند.

هم تصاویر HD و هم ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در واتساپ رمزگذاری شده اند. گیرنده ویدیوی HD یک نشان کوچک HD روی ویدیوی به اشتراک گذاشته شده در برنامه می بیند که به او اطلاع می دهد شما یک ویدیوی HD را به اشتراک گذاشته اید. در صورت داشتن فضای ذخیره سازی و پهنای باند اینترنت برای دانلود و مشاهده فایل، این برای تصمیم گیری آگاهانه مفید است.

واتساپ باکیفیت می شود

در دیگر خبرها واتساپ که متعلق به متا است، به‌طور فعال ویژگی‌های جدید متعددی را معرفی می‌کند که نشان‌دهنده تغییر وضعیت قبلی‌اش بوده که در آن به‌روزرسانی‌ها به ندرت انجام می‌شد. در گذشته، این برنامه به طور قابل توجهی بین سیستم عامل های iOS و اندروید تفاوت داشت. با این حال، تغییرات اخیر با هدف یکسان سازی تجربه کاربر با ارائه رابط های سازگار و کارآمد برای هر دو سیستم عامل ارائه شد.

جدیدترین آپدیت WhatsApp (نسخه 2.23.16.6) شامل دو ویژگی امنیتی قابل توجه است. در مرحله اول، کاربران هنگام دریافت پیام‌هایی از شماره‌های ناشناس با یک صفحه ایمنی اختصاصی مواجه می‌شوند که گزینه‌هایی برای مسدود کردن مخاطب یا گزارش آن به تیم نظارت واتس‌اپ ارائه می‌دهد. صفحه امنیتی همچنین نکات مفیدی را برای اطمینان از ایمنی چت، مانند تأیید اطلاعات نمایه ارائه می دهد.

ثانیاً، به‌روزرسانی یک ویژگی حفظ حریم خصوصی را معرفی می‌کند که مانع از آن می‌شود که فرستندگان بدانند پیامشان چه زمانی خوانده شده است. این ویژگی زمانی اعمال می‌شود که گزینه «قبض‌های خواندنی» فعال باشد، و فرستنده اعلانی دریافت نمی‌کند تا زمانی که گیرنده پاسخ دهد یا مخاطب را به دفترچه آدرس خود اضافه کند و لایه‌ای از حریم خصوصی را فراهم کند. این ویژگی‌های امنیتی به کاربران کمک می‌کند زیرا واتس‌اپ اکنون به مخاطبین ناشناس پیام‌رسانی می‌کند بدون اینکه شماره آنها ذخیره شود.

در حال حاضر، این ابزارهای امنیتی برای گروه منتخبی از آزمایش‌کنندگان بتا که به‌روزرسانی اخیر بتای واتس‌اپ را از فروشگاه Google Play نصب کرده‌اند، در دسترس هستند. این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک این ویژگی های امنیتی را به تدریج برای مخاطبان گسترده تری عرضه کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید