هواوی اخیراً برای دستیابی به یک هدف بزرگ خبرساز شده است. گزارش اخیر ادعا کرد که حدود 90 درصد از قطعات گوشی های سری Pura 70 از تامین کنندگان چینی تهیه شده است. اما به نظر می رسد که این کاملا درست نیست.

این خبر اولین بار توسط رسانه های چینی با استناد به تحلیل یک شرکت ژاپنی به نام Fomalhaut Techno Solutions از اجزای مورد استفاده در گوشی های هوشمند منتشر شد.

رسانه ها ادعا می کنند که تقریباً تمام اجزای سری Pura 70 – از SoC گرفته تا صفحه نمایش، کیس، باتری و حتی دوربین ها – توسط شرکت های چینی تامین می شود.

Fomalhaut Techno Solutions از اظهار نظر در مورد سری Pura 70 خودداری کرد

با این حال، میشل کاشو، مدیر عامل Fomalhaut Techno Solutions این گزارش ها را تکذیب کرد و گفت که هنوز گوشی های سری Pura 70 را برای بررسی یا تجزیه و تحلیل قطعات دریافت نکرده اند.

کاشیو در پاسخ به ایمیلی از خبرگزاری SCMP گفت:

من هرگز در مورد Pura 70 نظر نداده ام زیرا هنوز محصول را دریافت نکرده ایم.

هوآوی به نوبه خود جزئیات مربوط به تامین قطعات سری Pura 70 را مشخص نکرده است.

اما به نظر می رسد که غول فناوری چینی اکنون راه حل هایی برای مقابله با چالش های زنجیره تامین خود، به ویژه چالش های مربوط به تراشه ها، یافته است.

دولت ایالات متحده در سپتامبر 2023 پس از کشف اینکه تراشه Kirin 9000S ممکن است قوانین صادرات آنها را نقض کرده باشد، تحقیقاتی را آغاز کرد. این تراشه ساخت SMIC است و در سری Mate 60 استفاده می شود.

تحقیقات در مورد موارد ادعایی نقض تحریم تراشه توسط SMIC ادامه دارد و هیچ یافته قابل توجهی تاکنون گزارش نشده است. در همین حال، هواوی بر روی بهبود عملکرد تراشه‌های Kirin خود تمرکز کرده است.

علاوه بر این، SMIC بر روی تراشه Kirin برای رایانه های شخصی اجرا می شود که گفته می شود عملکردی مشابه تراشه M2 اپل دارد.