فسیل های کشف شده توسط یک دختر 11 ساله در سامرست ممکن است متعلق به بزرگترین خزنده دریایی باشد که تاکنون زندگی کرده است. اعتقاد بر این است که این فسیل ها به گونه ای از ایکتیوسورها تعلق دارند. یک خزنده دریایی ماقبل تاریخ که در زمان دایناسورها زندگی می کرد.

اعتقاد بر این است که گونه تازه کشف شده حدود 202 میلیون سال پیش در اواخر دوره تریاس در دریاها پرسه می زد. محققان این را دوست دارند Ichthyotitan severnensis آنها با دکتر دین لومکس از دانشگاه بریستول تماس گرفتند و گفت: این غول احتمالاً بزرگترین خزنده دریایی است که به طور رسمی توصیف شده است.

مقایسه با سایر فسیل های ایکتیوسور نشان می دهد که موجود مورد بحث حدود 25 متر طول داشته است. یعنی تقریباً به اندازه یک نهنگ آبی بود. دانشمندان بر این باورند که این ایکتیوسورها آخرین بازماندگان خانواده شاستاسوریدها هستند که در انقراض دسته جمعی در پایان دوره تریاس ناپدید شدند.

در مجله Plos One، لومکس و همکارانش توضیح می‌دهند که چگونه اولین قطعات استخوان فک توسط جاستین رینولدز و دخترش روبی در ماه می 2020 در Blue Anchor کشف شد.

به گزارش گاردین، در سال 2016، پل دیسال، کارشناس حیات دریایی ژوراسیک در دورست، استخوان فک گونه ای ظاهراً جدید ایکتیوسور را در ساحلی در سامرست کشف کرد. این نمونه بعداً توسط Lomax و همکاران مورد مطالعه قرار گرفت.

ادامه مطلب

هنگامی که محققان قطعات فسیل جدید را جمع آوری کردند، متوجه شدند که متعلق به همان گونه ای است که قبلا توسط دلاسال کشف شده بود. در هر دو مورد، استخوان فسیل شده یک استخوان فوق زاویه است، ساختاری بلند و منحنی که در بالا و پشت فک پایین قرار دارد.

وقتی اولین نمونه در سال 2018 توصیف شد، محققان ویژگی‌های غیرمعمولی را دیدند که نشان می‌داد ممکن است متعلق به گونه جدیدی باشد، اما از نام بردن آن خودداری کردند زیرا استخوان ناقص و تا حدی فرسوده بود.