محققان اپلیکیشنی ساخته اند که به افراد کمک می کند میزان استفاده از تلفن خود را کاهش دهند. هر راه حلی که زمان استفاده از تلفن را کاهش دهد بسیار مفید است. اما این برنامه باعث آزار کاربران نیز خواهد شد.

برنامه InteractOut برای کاهش زمان استفاده از تلفن طراحی شده است و به هر ضربه و کشیدن انگشت روی صفحه گوشی پاسخ می دهد. این اپلیکیشن به قدری آزاردهنده است که کاربر ترجیح می دهد دستگاه خود را به گوشه ای بفرستد و به فعالیت های دیگر پناه ببرد.

با InteractOut اگر کاربران بر روی اپلیکیشن یا گزینه ای ضربه بزنند با تاخیر زیادی وارد آن قسمت می شوند و یا اگر روی اپلیکیشن یا قسمتی از گوشی کلیک کنند به قسمت دیگری فرستاده می شوند.

نتایج پژوهش کنفرانس عامل انسانی در سیستم های محاسباتی مورد تحقیق قرار گرفت و یافته های مهمی در مورد اثربخشی این روش بدست آمد. محققان دریافتند که روش جدید 16 درصد موثرتر از روش های قبلی در کاهش زمان صرف شده برای استفاده از اپلیکیشن ها بوده است.

روش های مرسوم در زمینه کاهش زمان استفاده از گوشی به این صورت است که پس از مدتی مشخص، در صورت عدم خروج کاربر از اپلیکیشن، صفحه اپلیکیشن قفل می شود.

آنهونگ گواستادیار علوم و مهندسی کامپیوتر در دانشگاه میشیگان و محقق اصلی برنامه InteractOut، معتقد است که اکثر سرویس‌های مسدودکننده برنامه‌ها مخرب هستند. در واقع، زمانی که کاربران مشغول بازی یا انجام کارهای مهم هستند، ممکن است حس زمان را از دست بدهند و محدودیت زمانی را فراموش کنند و بیش از حد لازم زمان خود را با تلفن سپری کنند.

برای اثبات اثربخشی برنامه InteractOut، محققان از بیش از 40 شرکت‌کننده خواستند تا دو هفته از این برنامه و سایر خدمات مسدودکننده برنامه برای مدیریت زمان تلفن به مدت دو هفته استفاده کنند. زمان استفاده از تلفن روی یک ساعت تنظیم شد.

محققان به این نتیجه رسیدند که اپلیکیشن InteractOut کاربران را مجبور می‌کند به زمان تعیین‌شده پایبند بوده و آگاهانه‌تر نسبت به آن عمل کنند. این در حالی است که سرویس های مسدودکننده اپلیکیشن تنها یک بار سعی می کنند به کاربران اطلاع دهند و افراد به راحتی می توانند هشدارهای این اپلیکیشن ها را نادیده بگیرند.

داده‌های به‌دست‌آمده از این مطالعه نشان داد که حدود 62 درصد از شرکت‌کنندگان به InteractOut اجازه دادند تا به آنها کمک کند تا زمان خود را برای بقیه روز مدیریت کنند. اما تنها 36 درصد از شرکت‌کنندگان به سرویس‌های مسدودکننده اپلیکیشن اجازه دادند مدت زمان استفاده از تلفن را کنترل کنند.

Anhong Guo معتقد است که اعتیاد به تلفن یک مشکل بزرگ در بین کاربران به ویژه کودکان است و باید تحقیقات بیشتری در مورد راه های موثر برای مبارزه با این مشکل انجام شود.