Apple AirPods یکی از بهترین هدفون های بی سیم موجود است. کیفیت صدای عالی، اندازه کوچک برای همراهی شما در مسیرهای مختلف و راه اندازی و استفاده آسان از ویژگی های خوب این هدفون است. تا…دیگه اینطوری نیستن!

چه از نسل دوم AirPods Pro استفاده کنید یا از AirPods نسل سوم، دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند مانع از اتصال AirPods شما به iPhone یا دستگاه های دیگر شود. خوشبختانه چندین راه حل برای رفع مشکلات اتصال AirPods وجود دارد. در اینجا نکاتی وجود دارد که می‌توانید زمانی که AirPods شما متصل نمی‌شود، امتحان کنید.

راه حل هایی برای مشکلات اتصال AirPods

برای حل این مشکل، ما تمام راه حل های ممکن را از ساده ترین تا پیچیده ترین برای بازگرداندن اتصال AirPods شما بررسی می کنیم.

مرحله 1: نزدیک شوید

ممکن است ساده به نظر برسد، اما اولین کاری که باید انجام دهید این است که به دستگاه خود نزدیک شوید. برد مجاز بین AirPods و دستگاه پشتیبانی شده حدود 9 متر است. البته در عمل این مقدار بستگی زیادی به شرایط محیطی خواهد داشت. تداخل الکتریکی، دیوارها و سایر موانع می‌توانند باعث ایجاد مشکلات اتصال شوند که تنها با نزدیک‌تر کردن هدفون به iPhone، iPad یا دستگاه متصل برطرف می‌شوند.

مرحله دوم: باتری را بررسی کنید

باتری کم نیز می تواند یکی از عوامل نگران کننده باشد. مطمئن شوید AirPods و دستگاه شما به اندازه کافی شارژ شده باشند، در غیر این صورت اتصال برقرار نخواهد شد.

راه های مختلفی برای بررسی سطح باتری AirPods شما وجود دارد. یک راه آسان این است که قاب AirPods (با هدفون در داخل) نزدیک دستگاه تلفن همراه خود باشد. با این کار یک پاپ آپ ظاهر می شود که کل شارژ کیس و همچنین هر یک از AirPods را نشان می دهد. همچنین می توانید از ویجت نشانگر باتری استفاده کنید.

همچنین زمانی که شارژ AirPods به 20٪، 10٪ و 5٪ کاهش یابد، هشدارهایی را در iPhone یا iPad خود مشاهده خواهید کرد. همچنین در چنین شرایطی یک یا هر دو هدفون صدای باتری مرده تولید می کند.

مرحله سوم: هدست را ریست کنید

بله، دوباره همان روش امتحان شده و واقعی “خاموش و روشن”! اما حقیقت این است که واقعا کار می کند.

اگر از iOS 16 یا جدیدتر استفاده می‌کنید، تنظیمات دستگاه خود را باز کنید و AirPods را دقیقاً بالای بخش Airplane Mode خواهید دید. وارد منوی اتصال شده و گزینه Forget this device را انتخاب کنید.

اگر AirPods را در این بخش نمی‌بینید، به تنظیمات بلوتوث بروید، آن‌ها را پیدا کنید و روی نماد آبی رنگ «i» کنار آن‌ها ضربه بزنید. سپس گزینه Forget this device را انتخاب کنید.

مرحله 4: دستگاه را راه اندازی مجدد کنید

اگر AirPods شما هنوز متصل نیست، دستگاه پشتیبانی شده خود را مجددا راه اندازی کنید. این ممکن است مشکل را حل کند.

مرحله پنجم: نرم افزار را به روز کنید

همچنین می توانید بررسی کنید که آیا به روز رسانی برای دستگاه شما وجود دارد یا خیر. اگر به روز رسانی وجود دارد، برای انجام آن وقت بگذارید. بهتر است مراحل به روز رسانی AirPods خود را نیز طی کنید.

نتیجه

در این مقاله سعی شده است تا امکاناتی که باعث می شود ایرپادهای شما به آیفون شما متصل نشود را بررسی کرده و برای آنها راهکار ارائه دهیم. امیدواریم توانسته باشیم مشکل شما را حل کنیم. اگر تجربه مشابهی در این زمینه دارید، لطفا با ما در میان بگذارید.