الون ماسکمدیر عامل تسلا با رویکرد کاملاً سختگیرانه خود در کاهش هزینه ها باعث ایجاد حیرت گسترده شد. اخراج حداقل 500 نفر از بخش کمپرسور و خروج مدیر ارشد واحد مذکور ربکا تینوچیتنها بخشی از پیامدهای تصمیم ماسک است.

اخراج تسلا در بدترین زمان ممکن رخ داد. این شرکت در آستانه تبدیل سوکت شارژ خود به یک استاندارد رایج در آمریکای شمالی بود. ماسک اکنون ادعا می‌کند که تیم کوچک‌تر به جای تمرکز بر روی راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید سوپرشارژر، بر روی آنلاین کردن ایستگاه‌های شارژ دائماً تمرکز خواهد کرد. کارکنان اخراج شده گفتند آخرین اخراج ها بر توانایی تسلا برای مقابله با اختلالات احتمالی تأثیر می گذارد.

چند هفته پیش، تسلا پیشرفت بخش سوپرشارژرهای خود را در اسناد ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اعلام کرد. در آن سند، این سازنده خودروهای برقی از تصمیم خود برای تقویت تیم های زیرساخت شارژ به منظور گسترش شبکه و حمایت از خودروهای برقی سایر شرکت ها صحبت کرد. پیش از اخراج های گسترده در بخش سوپرشارژرهای خود، تسلا ۱۷ میلیون دلار بودجه دولتی برای توسعه زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی دریافت کرد.

گتی ایماژ

تسلا در واقع برخلاف جهت توسعه شبکه شارژ خود کار می کند. منابع به Electrek گفتند که این شرکت سفارش ساخت چهار ایستگاه سوپرشارژر برای منطقه نیویورک را لغو کرده و اجاره نامه را لغو کرده است. این پیش بینی ماسک مبنی بر کند شدن روند نصب ایستگاه های جدید را تایید می کند.

ایمیل های ارسال شده به بخش شارژ تسلا وضعیت وخیم این شرکت را تایید می کند. به گفته پیمانکاری که برای نصب ایستگاه های شارژ تسلا کار می کند، ایمیل ها همیشه برگردانده می شوند. این پیمانکار می گوید زمانی که برای نصب یک ایستگاه در دالاس به محل پروژه رفت، مدیر ساخت و ساز تسلا با او تماس گرفت و به او اطلاع داد که کل تیم در حال بیکار شدن است.

پروژه‌های نصب شارژرهای کندتر تسلا (سطح 2) در مجتمع‌های آپارتمانی نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند. شخص نامگذاری شده دون برک وی در ایکس اعلام کرد که نصب چهار شارژر در ساختمانش به طور ناگهانی متوقف شده و هیچ نشانه ای مبنی بر رفع مشکل وجود ندارد.

کاربر دیگری در Reddit نوشت که پروژه 7000 دلاری او به دلیل اینکه تسلا باید مشکل نرم افزاری را برطرف کند به حالت تعلیق درآمده است و هیچ پاسخی از این خودروساز دریافت نکرده است.

پیمانکار دیگری از لغو پروژه ساخت ایستگاهی متشکل از 43 شارژر خبر داد و به گفته این فرد، فردی که در تسلا با او در تماس بوده است از اخراج کل تیم پروژه خبر داده است.

گتی ایماژ

تسلا قرارداد بزرگی برای نصب 20000 شارژر در هتل های هلیتون امضا کرده است، اما مشخص نیست که آیا این پروژه تحت تأثیر وضعیت فعلی شرکت خودروسازی قرار خواهد گرفت یا خیر.

کمبود نیروی کار در تسلا بر در دسترس بودن CCS به آداپتورهای NACS تأثیر گذاشته است. این آداپتورها قرار بود امسال به صاحبان خودروهای برقی فورد، ریون و جنرال موتورز و در نهایت به تمام خودروسازان بزرگ تحویل داده شود تا از سوپرشارژرهای تسلا استفاده کنند.

برخی از دارندگان فورد موستانگ McE و F-150 لایتنینگ ایمیل هایی از فورد به اشتراک گذاشته اند که نشان دهنده تاخیر در تحویل آداپتورهای شارژ سریع آنها است. زمان تحویل برخی از این آداپتورها از اردیبهشت تا ژوئن و برای برخی دیگر حتی تا سپتامبر به تعویق افتاده است.

شبکه سوپرشارژر تسلا به طور گسترده ای به عنوان بهترین مدل در زمینه زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی شناخته شده است. مدلی که به نظر نمی رسد سایر شبکه های شارژ EV از نظر مقیاس و قابلیت اطمینان با آن مطابقت داشته باشند. گفته می شود تسلا 74 درصد از تمام شارژرهای سریع در آمریکای شمالی را در اختیار دارد.

به گفته یکی از کارمندان سابق تسلا، تینوچی قبل از اخراج به طور خصوصی با ماسک ملاقات کرد تا مخالفت خود را با میزان اخراج ها بیان کند. اکنون با خروج تینوچی و بسیاری از تیم سوپرچارجر، مزیت قابل توجه تسلا در این زمینه در خطر است.