تسلا فراخوان فوری تمامی خودروهای سایبرتراک را به دلیل نقصی که باعث قفل شدن پدال گاز می شود، اعلام کرده است. طبق گفته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده (NHTSA)، نقص فوق می تواند باعث جدا شدن پدال آلومینیومی پدال گاز شود و در صورت اعمال نیروی زیاد باعث قفل شدن پدال شود.

در اطلاعیه فراخوان آمده است که نقص مورد بحث در نتیجه یک اصلاح تایید نشده است که شامل اضافه کردن روان کننده به فرآیند مونتاژ پدال گاز است که باعث کاهش استحکام پدال می شود. اگر پدال قفل باشد، ترمز همچنان کار می کند. اما البته این شرایط ایده آل نیست.

فراخوان تسلا تمام 3878 سایبرتراک تولید شده از 13 نوامبر 2023 تا 4 آوریل 2024 (22 نوامبر 1402 تا 16 آوریل 1403) را پوشش می دهد.

یک جدول زمانی در پرونده NHTSA می گوید که اولین گزارش مربوط به پدال های گاز معیوب در 31 مارس 2024 صادر شد و گزارش دوم مدت کوتاهی پس از آن ثبت شد. تسلا گفت که از هیچ گونه تصادف، جراحت یا مرگ مرتبط با مشکل پدال گاز اطلاعی ندارد.

تسلا قول داده است که پدال‌های خودروهای فراخوان شده را به صورت رایگان برای دارندگان سایبرتراک تعویض کند. ماه گذشته، این شرکت دو میلیون خودروی تسلا را در ایالات متحده به دلیل چاپ کوچک روی صفحه چراغ هشدار و عدم رعایت استانداردهای ایمنی فراخوان کرد. این مشکل با به روز رسانی نرم افزار برطرف شد.