مرحله اول: مرورگر کروم (Chrome) روی گوشی اندروید خود را باز کنید و از گوشه بالا روی منوی سه‌نقطه بزنید و از گزینه‌های موجود روی تنظیمات (Settings) بزنید تا وارد بخش تنظیمات مرورگر شوید.

مرحله دوم: در منوی تنظیمات به پایین صفحه سوایپ کنید تا به قسمت Site settings برسید روی آن بزنید تا وارد تنظیمات مربوط به سایت‌ها شوید.

مرحله سوم: در این بخش تنظیمات مختلف و دسترسی‌ها و مجوزهای مربوط به هر سایت قرار دارد، از دسترسی به موقعیت مکانی و دوربین گرفته تا امکان ارسال اعلان که دقیقاً ما با همان بخش اعلان‌ها (Notifications) کار داریم؛ بنابراین، روی آن بزنید تا وارد تنظیمات اعلان سایت‌ها شوید.

مرحله چهارم: در این بخش می‌توانید با خاموش‌کردن کامل سرویس ارسال اعلان به‌طور کلی از شر هرچه اعلان مزاحم و تبلیغاتی وقت‌وبی‌وقت است، راحت شوید. علاوه‌براین، می‌توانید در بخش Allowed وب‌سایت‌هایی که مجوز ارسال اعلان را برای آن‌ها تأیید کرده‌اید بازبینی کنید و موارد مزاحم را از آن‌جا حذف کنید.

غیرفعال‌کردن تبلیغات شخصی‌سازی شده در آیفون

برخی وب‌سایت‌ها از سرویس‌های ارائه‌ی محتوای ثالث استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه ممکن است یک ارائه‌دهنده سوریس در چندین وب‌سایت فعال باشد، جمع‌آوری داده‌هایی از بازدیدکنندگان می‌تواند در طرح استراتژی تبلیغاتی برای آن کاربر استفاده شود.

خوشبختانه، آیفون در تنظیمات مرورگر سافاری گزینه‌ها فراهم کرده است که با فعال‌کردن آن می‌توانید از ردیابی خود توسط توسط سرویس‌های ارائه‌ی مختوای ثالث بین سایت‌های مختلف جلوگیری کنید و از این طریق نمایش تبلیغات شخصی‌سازی شده را متوقف کنید. بدین ترتیب، طبق مراحل زیر پیش بروید.