به گزارش روابط عمومی ایرانسل، دانشگاه اراک با حمایت ایرانسل، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، شهرداری و شورای شهر اراک، پارک علم و فناوری استان مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک و ایران شرکت آلومینیوم، رویداد «هوش مصنوعی; «از داده تا ثروت» چهارشنبه 14 اردیبهشت 1403 در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک و پارک علم و فناوری استان مرکزی برگزار شد. ایرانسل علاوه بر حمایت از این رویداد در مرحله اختتامیه و ارزیابی ایده های نوآورانه در حوزه هوش مصنوعی به همراه تیم داوری آزمایشگاه های ایرانسل شرکت کرد.

این رویداد هوش مصنوعی موضوعات محاسبات تکاملی، یادگیری ماشین، رباتیک، بینایی ماشین، تشخیص گفتار و پردازش کامپیوتری، ایده‌ها و فناوری‌های نوآورانه مرتبط با حوزه‌های مختلف مانند صنعت، مدیریت شهری، فناوری اطلاعات، مراقبت‌های بهداشتی، خدمات مالی، آموزش، و سرگرمی و بازی، تحلیل شبکه های اجتماعی و … را ارزیابی می کند و به افراد و تیم های برتر جوایز نقدی ارزنده ای اهدا می کند و امکان دسترسی به پارک علم و فناوری اراک را برای آنها فراهم می کند. مخاطبان این رویداد دانشجویان، معلمان، پژوهشگران، کارآفرینان و صنعتگران فعال در حوزه هوش مصنوعی هستند.

این رویداد که از امروز چهارشنبه 14 اردیبهشت 1403 آغاز شده است با بوت کمپ در روز چهارشنبه 21 اردیبهشت 1403 ادامه خواهد داشت و مراسم اختتامیه و برگزیدگان نیز روز شنبه 2 خرداد 1403 در محل علم و دانش استان مرکزی برگزار خواهد شد. پارک فناوری

توسعه اشتغال دانش بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه اکوسیستم نوآوری و افزایش عمق بومی سازی فناوری های کلیدی در این صنعت و همچنین به عنوان تجاری سازی و ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه، یکی از اهداف ایرانسل حمایت از اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور است که گروه آزمایشگاه های ایرانسل، گروه تحقیق و توسعه ایرانسل، از طریق یک هلدینگ از آن حمایت می کند. و شرکت در رویدادهای استارتاپی، اعلام دعوت به همکاری و عقد قرارداد با سازمان ها، موسسات، دانشگاه ها و بنیادهای علمی، پیگیری پروژه های تحقیقاتی، سمینارهای آموزشی و ….