قبل از خرید هر دستگاه هوشمند، از جمله تلفن همراه و تبلت، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در چنین شرایطی است که می توانید خرید راحت تری داشته باشید و انتخاب بهتری داشته باشید و تبلت مناسب نیاز خود را تهیه کنید. برای این منظور، قبل از خرید تبلت سامسونگ به مهم ترین نکات می پردازیم.

اولین و مهم ترین نکته قبل از خرید تبلت سامسونگ مبلغی است که برای خرید این دستگاه اختصاص داده اید. تبلت های سامسونگ با قیمت های متفاوتی در بازار موجود هستند. مثلا، ارزان ترین تبلت سامسونگ در حال حاضر حدود 6 تا 7 میلیون تومان قیمت دارد و برای خرید پرچمدار این برند باید حدود 50 میلیون تومان هزینه کرد. بنابراین باید بدانید که به دنبال چه نوع تبلتی هستید و چقدر حاضرید برای آن هزینه کنید.

اندازه صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش نیز یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید تبلت سامسونگ است. بدیهی است که اندازه صفحه نمایش ارتباط مستقیمی با کیفیت و عملکرد آن ندارد. با این حال، یک تبلت با اندازه بزرگتر می تواند صفحه نمایش بزرگتر و در برخی موارد بلندگوهای بهتری برای شما به ارمغان بیاورد. از سوی دیگر، برخی از افراد ممکن است تبلت را عمدتاً برای صفحه نمایش بزرگ آن بخرند و صفحه نمایش کوچک به آنها آسیبی نمی رساند. همچنین، اگر قصد دارید تبلت را با خود حمل کنید، بهتر است در مورد اندازه آن بیشتر فکر کنید.

کیفیت صفحه نمایش

کیفیت صفحه نمایش چیزی نیست که بتوان از آن غافل شد. چه در حال انجام بازی، انجام کار یا تماشای ویدیو باشید، زمان زیادی را صرف خیره شدن به صفحه نمایش خواهید کرد و اگر کیفیت صفحه نمایش در حد مطلوب نباشد، احتمالاً از خرید تبلت پشیمان خواهید شد. و بعد از مدتی از آن استفاده کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که یک صفحه نمایش با کیفیت و وضوح بالا هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. به عنوان مثال، یک صفحه نمایش OLED با نرخ تازه سازی بالا گزینه خوبی به نظر می رسد. اما چنین تبلتی طبیعتا گرانتر خواهد بود.

ذخیره سازی

برای افرادی که می خواهند از رایانه لوحی خود برای گشت و گذار در وب، پخش ویدیو و بازی های معمولی استفاده کنند، فضای ذخیره کمتر مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما اگر فردی هستید که محتوای زیادی دانلود می‌کنید یا حتی فردی هستید که می‌خواهید بازی‌های زیادی انجام دهید، به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید. البته ناگفته نماند که تبلتی که فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشد معمولا هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

مشخصات سخت افزاری

الزامات مورد نیاز شما برای مشخصات داخلی تبلت سامسونگ به نیاز و نوع استفاده شما بستگی دارد. بنابراین اگر از تبلت برای استفاده روزمره مانند مرور شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، احتمالاً برایتان مهم نیست که رم بیشتری دارید یا جدیدترین و بهترین پردازنده. اما اگر قصد انجام بازی های سنگین را دارید، طبیعتا به قدرت پردازش بالا، رم بیشتر و فضای ذخیره سازی کافی نیاز دارید. بنابراین قبل از خرید تبلت سامسونگ باید مشخصات آن را بررسی کنید تا متوجه شوید مناسب نوع و میزان استفاده شما خواهد بود یا خیر.

سازگار با وای فای یا سیم کارت

علاوه بر مواردی که گفتیم برخی از تبلت های سامسونگ در دو نوع وای فای و سیم کارت در بازار موجود هستند. تبلت وای فای همانطور که از نامش پیداست از طریق شبکه وای فای به اینترنت متصل می شود و تنها در مکان هایی که به شبکه وای فای دسترسی دارند می توانید از این دستگاه استفاده کنید. از طرفی تبلت های دارای سیم کارت به شما این امکان را می دهند که در هر شرایطی به اینترنت روی سیم کارت متصل شوید یا از آنها به عنوان جایگزینی برای تلفن همراه استفاده کنید. بنابراین هنگام خرید تبلت سامسونگ به سازگاری آن با وای فای یا سیم کارت توجه کنید.

ویژگی های اصلی تبلت های سامسونگ