از ظهر امروز نامه ای مبنی بر عدم تمدید مجوز شرکت مخابرات ایران با امضای رئیس سازمان تنظیم مقررات در فضای مجازی منتشر شد. نامه ای که صحت آن توسط شرکت مخابرات در ردیابی دیجیاتو تایید شد.

همانطور که در این نامه خطاب به مدیرعامل مخابرات آمده است، رگولاتوری درخواست این شرکت مبنی بر تمدید اعتبار مجوز «ارائه خدمات تلفن همراه، ثابت و دیتا» را امکان پذیر ندانسته است.

در دلیل رد این درخواست، گزارش شده است که بر اساس مکاتبات قبلی، درخواست تمدید مجوز فوق مشروط به رعایت مفاد قرارداد و الحاقیه های صادره با اعمال تغییرات و اصلاحات، سازمان مورد نظر است.

مواردی مانند اجرای تایید بیت‌استریم، ارائه تلفن‌ها و داده‌های به‌روز در شهرها، ارائه خدمات به روستاهای محروم، پرداخت و تعیین تعهدات مالی (تقسیم درآمد، جرم و شماره‌گذاری)، یافتن کدهای خدمات، محدوده برای سایر اپراتورها، انجام تعهدات مالی. الزامات رگولاتوری و ایجاد دسترسی آنلاین، تقسیم ترافیک، خروج از PCM، ثبت شکایت در سامانه 195 و تغییر وضعیت ایثارگران باعث شده است رگولاتوری تمدید مجوز مخابرات را غیرممکن کند.

در این راستا از مخابرات خواسته شده است ظرفیت ایجاد شده و تجهیزات مربوطه را با هزینه کارشناسی به شرکت ارائه دهنده خدمات مخابراتی جایگزین منتقل کند تا توسط نهاد نظارتی وارد شود.

شرکت مخابرات ایران در گفتگوی کوتاه با دیجیاتو صحت این نامه را تایید و اعلام کرد که به زودی پاسخی در این زمینه منتشر خواهد کرد و معتقد است این موضوع حل خواهد شد.

لازم به ذکر است علیرغم اینکه تاریخ این نامه 20 تیرماه سال جاری است، مخابرات کدال هنوز هیچ توضیحی در خصوص این اقدام نظارتی نداشته است. با توجه به اینکه این شرکت سهامی عام می باشد باید طبق قوانین سازمان بورس نسبت به شفاف سازی این موارد اقدام نماید.