وقتی اینترنت می‌خرید و بسته‌ای را فعال می‌کنید نیاز دارید که مصرفتان را مدیریت کنید. باید بدانید بسته اینترنت همراه یا ثابتی که خریده‌اید، چه حجمی دارد و تا چه زمانی مهلت استفاده از آن را دارید. این مسئله هم مهم است که بدانید از حجم بسته اینترنتی که خریداری کرده‌اید چه میزان باقی مانده است.

تمام شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت با روش‌هایی به مشترکان این امکان را می‌دهند که بتوانند میزان مصرف و همچنین باقیمانده حجم بسته اینترنت خود را مشاهده کنند. شرکت مخابرات، به‌عنوان یکی از ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت نیز این امکان را برای مشترکان خود فراهم کرده است.

اگر شما هم مشترک اینترنت شرکت مخابرات هستید با خواندن این مطلب می‎‌توانید با تمام روش‌های اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت این شرکت آشنا شوید و یاد بگیرید که از چه راه‌هایی می‌توانید این حجم باقیمانده را استعلام بگیرید.

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مخابرات

مشترکان اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران از سه روش مختلف می‌توانند استعلام بگیرند تا مطلع شوند که چه میزان از اینترنتی که خریداری کرده‌اند هنوز باقی مانده است. برای انجام این کار سه روش وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • استفاده از سامانه مدیریت اینترنت مشتریان مخابرات
  • استفاده از اپلیکیشن مخابرات
  • استفاده از کد دستوری
  • اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت از طریق سامانه مخابرات

    همه مشترکان اینترنت شرکت مخابرات پس از ثبت نام و دریافت این اینترنت صاحب یک پنل کاربری در سامانه مخابرات می‌شوند. این سامانه که سامانه مدیریت اینترنت مشتریان مخابرات نام دارد خدمات مختلفی را به مشترکان و کاربران ارائه می‌کند؛ یکی از این خدمات امکان اطلاع پیدا کردن از حجم باقیمانده اینترنت مشترکان است.

    برای اینکه بتوانید به پنل خود در سامانه مدیریت اینترنت مشتریان شرکت مخابرات دسترسی داشته باشید لازم است به نشانی www.adsl.tci.ir مراجعه کنید و با وارد کردن نام کاربری، گذرواژه و کد امنیتی وارد این سامانه شوید.

    با ورود به این سامانه صفحه اصلی پنل شخصی شما نمایش داده می‌شود. در همان صفحه اصلی با اعداد و نمودارهایی که سامانه به شما نمایش می‌دهد می‌توانید باقیمانده حجم اینترنت مخابرات خود را ببینید. در همین صفحه سایر اطلاعات مربوط به اینترنتی که دریافت کرده‌اید هم وجود دارد.