اپل اولین رویداد سال 2024 خود را در تاریخ 7 می (سه شنبه 18 اردیبهشت) ساعت 17:30 به وقت ایران با پخش زنده در وب سایت رسمی و یوتیوب برگزار می کند. حال گزارش جدید حاکی از آن است که مدت زمان برگزاری این مراسم نسبتاً کوتاه است و مدل های جدید آی پد حدود نیم ساعت دیگر رونمایی خواهند شد.

مارک آلمان از بلومبرگ در خبرنامه خود می گوید که رویداد اپل “حدود 35 دقیقه” طول خواهد کشید. انتظار می رود این شرکت در این رویداد از مدل های جدید آیپد پرو و ​​آی پد ایر به همراه چندین لوازم جانبی رونمایی کند.

محصولاتی که احتمالا اپل در این رویداد معرفی خواهد کرد

شایعه شده است که کوپرتینویی ها این محصولات را در رویداد خود به نمایش می گذارند:

  • دو مدل جدید آیپد پرو با تراشه M4، نمایشگر OLED، بدنه نازک‌تر، حاشیه‌های کمتر، نسخه‌ای با صفحه‌نمایش مات، دوربین جلوی افقی، سایر تغییرات طراحی و احتمالا شارژ بی‌سیم MagSafe.
  • دو مدل جدید آیپد ایر با تراشه M2 و دوربین جلوی افقی، از جمله اولین نسخه از آیپد ایر 12.9 اینچی.
  • صفحه کلید جادویی جدید برای iPad Pro با بدنه آلومینیومی، پد لمسی بزرگتر و سایر تغییرات طراحی.
  • مداد اپل جدید با بازخورد حساس به فشار و لمس برای اقدامات خاص. پشتیبانی از این قلم برای Vision Pro نیز امکان پذیر است، اما ممکن است فقط با سیستم عامل visionOS 2 سازگار باشد.

این رویداد حدود یک ماه قبل از کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل (WWDC) برگزار می شود.

تراشه M4 اپل که قرار است در آیپد پروهای جدید استفاده شود، احتمالا هم قدرت گرافیکی بالا و هم قابلیت های هوش مصنوعی مختلف را برای این دستگاه ها به ارمغان می آورد. با این حال، احتمالاً باید تا کنفرانس WWDC برای ارائه رسمی و کامل این قابلیت‌های هوش مصنوعی صبر کنیم. این کنفرانس بین 10 تا 14 ژوئن (21 تا 25 خرداد 1403) برگزار می شود. همچنین شایعه شده است که این قابلیت‌های هوش مصنوعی در انحصار iOS 18 است.