تاکنون، در ویدئوهای مختلف، ربات انسان‌نما Optimus تسلا را دیده‌ایم که لباس‌ها را تا می‌کند یا راه می‌رود. حال در ویدیوی جدید نسل دوم این ربات را می بینیم که برخلاف نمونه های قبلی در کارخانه تسلا کار واقعی انجام می دهد. در این ویدئو یک ربات چندین باتری را در یک ظرف قرار می دهد. به گفته تسلا، این ربات ها اکنون در این شرکت مستقر هستند و دیگر در حالت نمایشی نیستند.

مطابق با پست تسلا در Social Network X، چندین ربات Optimus در کارخانه این شرکت حضور دارند و روزانه در ایستگاه های کاری واقعی آزمایش و پالایش می شوند.

این ربات ها همچنین در مسیریابی عملکرد خوبی دارند و مسافت های طولانی را در محیط اداری بدون هیچ گونه حادثه ای طی می کنند. اگرچه سرعت آنها هنوز کم است و آنها همچنان در حال بهبود هستند تا کارها را سریعتر کنند. در ویدیوی زیر نیز می‌توانید ربات Optimus را ببینید که سلول‌های باتری را در یک ظرف قرار می‌دهد و در محیط اداری راه می‌رود:

در بخشی از ویدیوی جدید شاهد یادگیری و تقلید ربات های اپتیموس از حرکات انسان هستیم. این ربات ها از این داده ها به همراه اطلاعات دوربین و شبکه عصبی خود برای انجام کارهای مختلف به صورت خودکار استفاده می کنند.

استفاده از روبات های Optimus در کارخانه های تسلا

توسعه و پیشرفت این ربات ها مطابق با اظهارات قبلی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا است. ماسک قبلاً گفته بود که ربات‌های Optimus احتمالاً تا پایان سال 2024 می‌توانند وظایف کارخانه‌ای مفیدی را انجام دهند. این شرکت قصد دارد تا قبل از پایان سال جاری از این روبات‌ها در تأسیسات تولیدی خود استفاده کند و تا پایان سال 2025 آنها را در خارج از تسلا بفروشد.

طبق گزارش مالی سه ماهه اول سال 2024، تسلا با کاهش شدید درآمد و سود حاصل از فروش خودروهای برقی مواجه است. ایلان ماسک همچنین گفت که فکر نمی‌کند تسلا فقط یک شرکت خودروسازی باشد و روبات‌های Optimus می‌توانند با ارزش‌ترین دارایی آن باشند. ماسک همچنین گفت که تسلا را می توان یک شرکت هوش مصنوعی یا رباتیک در نظر گرفت.

تسلا معتقد است که به لطف پیشرفت هایش در استفاده از هوش مصنوعی در برنامه خودروهای خودران و تخصصش در باتری ها و موتورهای الکتریکی، می تواند در زمینه رباتیک نیز موفق باشد.