هفته گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل تمرکز خود را از توسعه نسل بعدی ویژن پرو به نسخه ارزان‌تری از این هدست تغییر داده است. اکنون، گزارشی جدید جزئیات بیشتری را در مورد این هدست و چگونگی کاهش هزینه ها نشان داده است. همچنین به نظر می‌رسد مدل ارزان‌تر پسوند Pro نخواهد داشت.

به گفته مارک گارمن، خبرنگار معروف بلومبرگ، نمونه های اولیه هدست ارزان قیمت اپل با کد N107 نسبت به Vision Pro میدان دید باریک تری دارند. همچنین، برای کار با این هدفون، بدیهی است که باید به آیفون یا مک متصل شوید. در واقع، اپل قصد دارد برای کاهش هزینه های تولید آن محصول، برای برخی از پردازش های خود به محصول دیگری تکیه کند.

هدست Vision ارزان‌تر اپل با آیفون یا مک متصل است

به گفته مارک گارمن، نمونه های اولیه N107 دارای میدان دید باریک تری نسبت به ویژن پرو هستند. اپل همچنین می خواهد این دستگاه به مک یا آیفون متصل شود. این به اپل اجازه می دهد تا از قدرت پردازش و سخت افزار صرفه جویی کند و Vision Pro را به یک محصول کاملاً مستقل تبدیل کند.

گارمن همچنین می گوید که اپل امیدوار است تا پایان سال 2025 هدست Vision ارزان تری عرضه کند. به نظر می رسد که اپل در حال کار بر روی طراحی نسخه ارزان تر Vision Pro قبل از معرفی آن در سال 2023 بوده است. با این حال، اپل در تلاش است تا این هدست را کاهش دهد. هزینه این دستگاه با حفظ ویژگی های مهم.

مارک آلمان همچنین اشاره می کند که اپل هیچ برنامه ای برای کنار گذاشتن نسخه پریمیوم هدست ندارد و همچنان روی نسخه نسل دوم ویژن پرو کار می کند. البته این محصول بدیهی است اولویت کمتری دارد و در این شرکت با نام مدل N109 نیز شناخته می شود. N109 احتمالاً بسیار شبیه به مدل فعلی است، اما با پردازنده سریعتر و بهبودهایی در دوربین های خارجی. اپل همچنین به دنبال راه‌هایی برای سبک‌تر و آسان‌تر کردن نسخه دوم Vision Pro است.