خانمیگو، یک دستیار هوش مصنوعی برای معلمان (که به آنها کمک می کند دروس را برای کلاس ها آماده کنند)، با حمایت مایکروسافت به صورت رایگان در اختیار همه معلمان در ایالات متحده قرار گرفته است. این سرویس می‌تواند به ایجاد طرح‌های درسی، تجزیه و تحلیل عملکرد دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی تکالیف و ایجاد فرصت‌هایی برای معلمان برای بهبود تدریس خود کمک کند.

سلمان خانبنیانگذار و مدیر عامل خان آکادمی قبل از نهایی شدن قرارداد مایکروسافت در مصاحبه ای با Squawk Box CNBC گفت: «بر خلاف بسیاری از چیزها در فناوری و آموزش که در گذشته مفید تلقی می شدند، خانومیگو یک ابزار ضروری برای معلمان است. »

با حدود 170 میلیون کاربر ثبت نام شده در بیش از 50 زبان مختلف، آکادمی خان به دلیل تولید فیلم های آموزشی شناخته شده است. اما این پلت فرم تمرین تعاملی بود که مدیران ارشد OpenAI روی آن تمرکز کردند و آن را انتخاب کردند.

مایکروسافت و آکادمی خان قصد دارند از طریق یک میکرومدل منبع باز جدید مشتق شده از Phi-3، آموزش ریاضی مبتنی بر هوش مصنوعی را به دانش آموزان ارائه دهند. مدل‌های کوچک هوش مصنوعی نسخه‌های متمرکزتر مدل‌های زبان بزرگ مانند GPT هستند که بر مجموعه داده‌های کوچک‌تر تمرکز می‌کنند.

به گفته مایکروسافت، معلم ریاضی هوش مصنوعی می‌تواند راهنمایی‌های ویژه کلاس و جلسات یادگیری شخصی‌سازی شده را برای دانش‌آموزان و معلمان ارائه دهد و در آینده در مورد تکالیف دست‌نویس به دانش‌آموزان بازخورد ارائه خواهد کرد. تمرکز اولیه روی مدرسه راهنمایی است، اما نمرات بیشتری اضافه خواهد شد.