تتر یکی از معروف‌ترین استیبل‌کوین‌های بازار کریپتوکارنسی است که سپری قدرتمند برای دفاع از دارایی‌هایتان در برابر حملات بی‌رحمانه بازار به‌وجود می‌آورد. در واقع با خرید تتر پولتان در برابر بسیاری از نوسانات حفظ می‌شود؛ چون خطراتی که سایر ارزش‌های دیجیتال را تهدید می‌کنند، به‌طور معمولی روی این استیبل‌کوین تأثیری ندارند. در مواقع مختلف شاید نیاز تبدیل سرمایه‌تان به استیبل‌کوین‌ها داشته باشید که در این زمان ما تتر را پیشنهاد می‌دهیم؛ اما مزایا و معایب تتر در مقایسه با ارز‌های دیگر چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم مزایا و معایب خرید تتر را نسبت به سایر رمز ارز‌ها توضیح دهیم، باید شما را با مفهوم آن آشنا کنیم. تتر در واقع یک استیبل‌کوین است که قیمت ثابتی دارد و نوسانات بازار تا حد زیادی روی آن تأثیر نمی‌گذارند. تتر با نماد اختصاری (USDT) در دنیای کریپتوکارنسی معامله می‌شود و کاربرد گسترده‌ای برای انواع معامله‌گر‌ها دارد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران برای خرید ارز دیجیتال از تتر استفاده می‌کنند. در واقع آن‌ها ابتدا با پول‌های رایج کشورمان تتر را از صرافی‌های معتبر می‌خرند و سپس با این استیبل‌کوین معاملاتشان را در بازار کریپتوکارنسی انجام می‌دهند.

ارز دیجیتال تتر فرصتی برای تبدیل یکپارچه کریپتو به کریپتو یا کریپتو به فیات را به‌وجود می‌آورد. در واقع به‌واسطه این ارز می‌توانید ارز‌های دیجیتال خود را به ارز‌های دیگر تبدیل کنید؛ همچنین امکان تبدیل دارایی‌های دیجیتالی‌تان به ارز‌های رایج فیات نیز وجود دارد.

بررسی مزیت‌های خرید تتر نسبت به سایر ارز‌های دیجیتال

چرا با وجود اینکه قیمت تتر پایدار است، سرمایه‌گذاران باید این ارز را بخرند؟ این رمز ارز چه ویژگی‌ها و مزیت‌هایی نسبت به سایر دارایی‌های دیجیتالی دارد؟ در ادامه مهم‌ترین مزیت‌های ارز USDT را نسبت به سایر ارز‌های بازار می‌گوییم:

  • نقدینگی بیشتر

نقدینگی تتر همواره نسبت به سایر ارز‌های دیجیتال بیشتر است. این رمز ارز با پشتوانه دلار آمریکا در بازار معامله می‌شود، به‌همین‌دلیل با ارزشی کاملا ثابت به‌صورت مداوم معامله می‌شود. این دارایی نقدشوندگی صرافی‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

  • نوسانات بسیار پایین و حفظ ارزش دارایی

همانطور که می‌دانید بازار ارز‌های دیجیتالی بازاری پر از نوسان است. این بازار سودهای زیادی را به برخی معامله‌گران می‌رساند؛ اما باعث ضرر‌های جدی عده زیادی از افراد نیز می‌شود. در بین طیف گسترده ارز‌های دیجیتالی، تتر کم‌ترین میزان نوسان را دارد. در واقع قیمت ارز دیجیتال تتر بر اثر نوسان‌های بازار تغییر نمی‌کند.

ازآنجاکه بسیاری از نوسانات بازار کریپتوکارنسی روی ارزش این دارایی هیچ تأثیری نمی‌گذارند؛ بنابراین اگر به دنبال بستری امن و مطمئن برای سرمایه‌گذاری پایدار و بدون‌ریسک هستید، خرید تتر می‌تواند برای شما بهترین ایده باشد.

  • کارمزد پایین برای معامله‌ها

بسیاری از شرکت‌هایی که در حوزه کریپتوکارنسی فعالیت دارند، برای تراکنش‌های دارایی‌های دیجیتال هزینه‌های غیرمعقول زیادی را در نظر می‌گیرند. برای همین بسیاری از معامله‌گر‌ها ترجیح می‌دهند که این دارایی‌ها را معامله نکنند؛ چون حتی با سود زیاد در آن‌ها باید هزینه زیادی بابت کارمزد بپردازند.

  • پشتیبانی توسط صرافی‌های زیاد

از زمان تولد کریپتوکارنسی تا به امروز کمپانی‌های مختلفی صرافی ارز دیجیتال راه‌اندازی کرده‌اند که بسیاری از آن‌ها، از بسیاری ارز‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. ممکن است شما کارکردن با یک صرافی محبوب را دوست داشته باشید؛ اما به‌دلیل عدم پشتیبانی آن از رمز ارزی که قصد معامله آن را دارید، مجبور شوید از صرافی ارز دیجیتال دیگری استفاده کنید؛ اما برای تتر تقریبا هیچ‌وقت این اتفاق نمی‌افتد.

تقریبا همه صرافی‌های دنیا، حتی کوچک‌ترین صرافی‌ها معمولا از تتر پشتیبانی می‌کنند و امکان خریدوفروش آن را به‌وجود آورده‌اند؛ بنابراین برای معامله این دارایی، هیچ مشکلی برایتان به‌وجود نمی‌آید و می‌توانید با خیال راحت آن را خریدوفروش کنید.

بررسی عیب‌های خرید تتر نسبت به سایر ارز‌های دیجیتال

خرید تتر عیب‌ها و مشکلاتی نیز در مقابل سایر ارز‌های دیجیتالی دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد؛ بنابراین قبل از معامله این ارز دیجیتالی حتما درباره مشکلات آن اطلاعاتی به‌دست آورید تا در آینده دچار ضرر نشوید. در ادامه مهم‌ترین عیب‌های تتر را بررسی می‌کنیم:

  • عدم ارائه دلار توسط شرکت پشتیبان تتر

اگر همه سرمایه‌گذاران در زمان آشفتگی‌های بازار قصد خروج دارایی‌هایشان از تتر را داشته باشند، شرکت پشتیبان آن امکان ارائه دلار در مقابل تتر‌های کاربران خود را نخواهد داشت. این در صورتی است که این شرکت ادعای اتصال هر ارز دیجیتال تتر را به یک دلار آمریکا دارد.

  • مشکلات قانونی

دادستان کل ایالت نیویورک به شرکت مادر تتر شک و شبهه‌هایی دارد و در گذشته نیز این شرکت را به‌دلیل عدم رعایت برخی قوانین و مقررات 18.5 میلیون دلار جریمه کرده است. همین مشکلات قانونی باعث می‌شود در دل سرمایه‌گذاران نیز برای خرید تتر شک و شبهه‌هایی به وجود بیاید.

  • مرگ تتر = مرگ کل بازار کریپتوکارنسی

تتر به دلیل محبوبیت بالای خود توانسته هم‌اکنون 53 درصد از سهم استیبل‌کوین‌های بازار را از آن خود کند؛ بنابراین اگر این رمز ارز سقوط کند، کل بازار کریپتوکارنسی با یک بحران جدی روبه‌رو می‌شود و بعد از مدتی ریزش‌های بسیار زیادی را تجربه خواهد کرد.

  • نامناسب برای اسکالپر‌ها و سرمایه‌گذار‌ها

اگر اسکالپر هستید و معاملات روزانه زیادی را انجام می‌دهید یا جزو سرمایه‌گذارانی هستید که می‌خواهید با سرمایه‌گذاری در یک رمز ارز سود‌های زیادی به‌دست‌آورید، خرید ارز دیجیتال تتر ایده خوبی برای شما نیست. همانطور که متوجه شدید، این رمز ارز نرخ ثابتی دارد؛ بنابراین در کوتاه مدت سود‌های زیادی به شما نمی‌دهد.

در این مطلب به‌طور کامل درباره ارز دیجیتال تتر و ویژگی‌های مختلف آن در بازار کریپتو کارنسی صحبت کردیم. همچنین مزیت‌های خرید تتر و عیب‌های آن را نسبت به خرید دیگر ارز‌های دیجیتال نیز گفتیم. اکنون با توجه به این توضیحات می‌توانید برای معامله این رمز ارز تصمیم بگیرید.

در نظر داشته باشید که بیشترین کاربرد تتر برای انجام معامله در بازار کریپتوکارنسی است و عده کمی روی آن به‌عنوان سرمایه‌گذاری حساب باز می‌کنند.

پیشنهاد می‌دهیم برای خرید تتر به وب‌سایت والکس مراجعه کنید؛ این وب‌سایت به‌صورت حرفه‌ای در زمینه تجارت رمز ارز‌ها فعالیت دارد. شما می‌توانید قیمت‌های انواع ارزهای رایج را در این وب‌سایت به‌طور لحظه‌ای ببینید و در صورت تمایل اقدام به معامله آن‌ها کنید. والکس حتی امکان تحلیل ارزها را برای کاربران خود به‌وجود آورده است.