در دوره آموزش آنلاین آواز، بخش دستگاه‌ها، چه مطالبی تدریس می‌شود؟

در این بخش امکان یادگرفتن راست پنجگاه، چهارگاه، سه‌گاه، ماهور، شور، همایون و نوا برای علاقه‌مندان به یادگیری آواز اصیل ایرانی فراهم شده است.

بخش آوازهای کلاس استاد ایرج چه محتوایی دارد؟

در بخش آوازهای آموزشگاه اینترنتی محفل آواز؛ نغمه ایرانی، مطالبی نظیر ابوعطا، بیات اصفهان، کرد بیات و شوشتری، افشاری، بیات ترک و دشتی تدریس می‌شود.

منظور از مرکب‌خوانی چیست و این بخش شامل چه مطالبی است؟

مرکب‌خوانی اصطلاحی است که در بحث آموزش آواز ایرانی به آن پرداخته می‌شود. این اصطلاح برای توصیف یک فرم خاص کاربرد دارد که در آن ترکیبی از دستگاه‌ها و آوازهای مختلف موسیقی با ساز به‌اجرا در می‌آیند.

دقت داشته باشید که در پکیج آموزش آنلاین آواز استاد ایرج، مبحث مرکب‌خوانی در 6 دوره جامع تدریس می‌شود و هنرجو می‌تواند با تسلط کامل روی این اصطلاح برای رفتن به مراحل بعدی یادگیری، آماده شود.

چرا در آموزش آواز ایرانی، تلفیق شعر و موسیقی تدریس می‌شود؟

تلفیق شعر و موسیقی یا موسیقی تلفیقی، ابتکاری است که از ترکیب‌کردن موسیقی و شعرهای مختلف به‌وجود می‌آید تا هنرمند بتواند یک اثر منحصربه‌فرد و خارق‌العاده خلق کند و با خلاقیت خود، به دنیای موسیقی جانی دوباره ببخشد.

باید بگوییم که بخش آموزش تلفیق شعر و موسیقی استاد حسین خواجه امیری شامل 4 دوره جامع می‌شود که هنرجو بعد از یادگیری آنها، قادر است وارد فرآیند خلق آثار هنری در دنیای موسیقی شود.

علت اهمیت مبحث صداسازی در آموزش آنلاین آواز چیست؟

صداسازی به‌عنوان یک علم شناخته می‌شود که معمولا نسل جدید را به یادگیری اصول خود، تشویق می‌کند. این علم یکی از زیرمجموعه‌های آموزش آواز ایرانی است و شامل گویندگی و دوبله می‌شود.

البته ذکر این نکته ضرورت دارد که منظور از صداسازی همان چیزهایی است که از قدم‌زدن، شکستن، دویدن و اسب‌سواری در فیلم‌ها شنیده می‌شوند.

به همین دلیل معمولا کسانی که علاقه‌مند به یادگیری صداسازی هستند، خواه‌ناخواه بعد از مدتی به‌دنبال یادگیری نغمه ایرانی نیز می‌روند.

علت این است که صداسازی، آخرین بخش از پروسه آموزش آنلاین آواز توسط اساتید بزرگی مثل حسین خواجه امیری (استاد ایرج) در نظر گرفته می‌شود تا هنرجو بتواند با تمام ابعاد آواز ایرانی آشنایی پیدا کند.

چگونه می‌توان برای دوره آموزش آواز اقدام کرد؟

کسانی که قصد شرکت در دوره‌های آموزشی استاد ایرج را دارند، باید تک‌تک مراحلی که در ادامه آورده‌ایم را طی کنند:

  • ثبت‌نام کنید: در مرحله اول باید از طریق وب‌سایت محفل آواز برای ثبت‌نام اقدام کنید. در فرم نام‌نویسی شما موظف به درج اطلاعات صحیح و آپلود صدای خود هنگام خواندن آواز هستید. دقت کنید که نتیجه این ثبت‌نام بعد از 24 ساعت برای شما ایمیل خواهد شد.
  • اطلاع‌رسانی: بعد از طی‌کردن فرآیند ثبت‌نام، برنامه‌های آموزشی به شما اطلاع‌رسانی خواهند شد. در این اطلاعیه‌ها، داده‌هایی در رابطه با کلاس آموزش آواز و نحوه ارتباط مستقیم شما با استاد، در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
  • محتوای آموزشی: درست است که با شرکت در دوره اینترنتی آواز، امکان ارتباط مستقیم با استاد و رفع اشکال توسط او وجود دارد، اما توجه داشته باشید که یک سری محتوای کمک آموزشی، ضبط شده تا در کنار مطالب اصلی کلاس، بتوانید از مزیت‌های آنها بهره‌مند شده و با سرعت بیشتری پیشرفت کنید.
  • رفع اشکال: در هر جلسه، استاد ابتدا به‌سراغ تمرین مطالب جلسات قبل و رفع اشکال می‌رود. اما این نکته را در نظر داشته باشید که امکان رفع اشکال حضوری برای هر دستگاه توسط استاد ترتیب داده شده تا هنرجو بتواند با مراجعه‌های حضوری، فرصت رفع اشکال را حین 6 جلسه برای هر دستگاه به‌دست بیاورد و تمام ایرادهای احتمالی‌اش را برطرف کند.
  • گواهینامه: هیچ دوره آموزش آواز آنلاین معتبری وجود ندارد که بدون دادن گواهینامه، رسالت خود را به پایان برساند. به همین دلیل اجازه دهید تا خیال شما را از بابت اعطای گواهینامه آخر دوره توسط استاد حسین خواجه امیری (استاد ایرج) راحت کنیم.

جمع‌بندی

آموزش آواز یکی از دوره‌های پرطرفدار میان جوانان ایرانی است که به تدریس مطالبی مثل دستگاه‌ها، مرکب‌خواهی، تلفیق شعر و موسیقی و صداسازی می‌پردازد. این دوره آموزشی توسط حسین خواجه امیری (استاد ایرج) برگزار می‌شود.

دقت داشته باشید که هنر نغمه یا آواز ایرانی، می‌تواند علوم دیگری مثل موسیقی تلفیقی یا صداسازی را به شما آموزش دهد. به این ترتیب حتی اگر هم قصد ادامه‌دادن این هنر اصیل و جذاب ایرانی را نداشته باشید، می‌توانید در حوزه‌های گویندگی و دوبله به موفقیت برسید.

بنابراین؛ کسانی که قصد شرکت در دوره آموزش اینترنتی استاد ایرج را دارند، می‌توانند از طریق وب‌سایت محفل آواز اقدام کرده و بعد از پرکردن فرم ثبت‌نام، فرصت شرکت در کلاس‌های استاد حسین خواجه امیری و ارتباط مستقیم با ایشان را به‌دست بیاورند.

آدرس سایت محفل آواز: