تتر یا همان usdt درواقع یکی از رمزارزهای موجود در بازار است که در بسیاری از صرافی‌ها، می‌توانید به کمک آن، دارایی مدنظر خودتان را خریداری کنید. این توکن که همواره ارزشی برابر با پشتوانهٔ خود دارد، برای سرمایه‌گذارانی که حاضر به پذیرش ریسک‌های موجود در بازار نیستند اما نمی‌خواهند دارایی‌های خود را به‌صورت ارزهای فیات نگه‌داری کنند بسیار مناسب است. به دلیل اهمیت بالای این کوین، تصمیم گرفتیم در این مقاله درمورد یکی از شاخص‌های مهم آن به نام دامیننس که تحلیلگران برای بررسی روند آتی بازار کریپتو از آن استفاده می‌کنند، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، در ادامه با ما همراه شوید.

 

تتر چیست؟

همان طور که در مقاله “ساختار استیبل کوین تتر” اشاره شد، دارایی دیجیتالی که در سال 2015 به‌منظور ایجاد یک واحد پولی کم‌نوسان که سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از آن سایر رمزارزهای موجود در بازار را خریداری کنند به بازار عرضه شد. به این نکته توجه داشته باشید که این دارایی درواقع نوعی دلار دیجیتال به‌حساب می‌آید که قیمت یک واحد از آن همواره ثابت بوده و نوساناتش بسیار محدود است. درواقع می‌توان گفت هدف توسعه‌دهندگان از طراحی تتر، ایجاد دارایی بود که افراد ریسک‌گریز را ترغیب کنند تا در بازار کریپتو سرمایه‌گذاری کنند، زیرا این رمزارز بسیار کم‌نوسان است. می‌توان گفت ارزش این توکن به تغییرات شاخص دلار وابسته است. پس اگر پیش‌بینی می‌کند که قدرت دلار در آینده افزایش پیدا کرده و رشد بیشتری را نسبت‌به سایر دارایی‌ها تجربه می‌کند آن را خریداری کنید.

مزیت‌ها و کاربردهای Tether

تتر یکی از دارایی‌های بسیار پرطرفدار در بازار کریپتوکارنسی است که کاربردها و مزیت‌های بسیاری زیادی دارد. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده و توضیحات مختصری درمورد هرکدام ارائه می‌دهیم:

  • کاهش زمان انجام تبادلات

یکی از چالش‌های فعلی بسیاری از کسب‌وکارها، طولانی‌بودن پروسهٔ انجام تراکنش‌های بانکی است. ممکن است شما قصد داشته باشید پولی را به حساب یکی از شرکا یا تأمین‌کنندگان خود واریز کنید؛ در حالت عادی باید مبلغ موردنظر را از طریق بانک مربوطه حواله کرده و منتظر شوید تا این تراکنش توسط بانک تأیید شود؛ اما با خرید تتر، می‌توانید در کمتر از چند دقیقه، آن را به کیف‌پول موردنظر خود منتقل کنید.

هزینهٔ انجام تراکنش‌ها در شبکهٔ بانکی بسیار زیاد است؛ اما شما می‌توانید با کمترین کارمزد ممکن، توکن‌های موردنظر خود را از طریق کیف‌پول‌های سخت افزای و نرم‌افزاری به ولت سایر اشخاص واریز کنید. به این نکته توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در میزان انتقال وجود ندارد این در حالی است که مؤسسات مالی برای جلوگیری از پول‌شویی محدودیت‌های فراوانی را برای حساب‌ها در نظر می‌گیرند.

  • پیش‌بینی آیندهٔ بازار

با تحلیل تتر می‌توان آیندهٔ بازار را پیش‌بینی کرد. شما می‌توانید شاخص دامیننس را بررسی کرده و نقاط چرخش آن را پیش‌بینی کنید. با این کار درواقع متوجه می‌شوید نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ چگونه معامله می‌کنند و شما نیز می‌توانید مشابه آن‌ها رفتار کنید.

  • حفظ ارزش دارایی در برابر تورم

قیمت تتر هموار برابر با یک دلار است. شما می‌توانید برای حفظ ارزش دارایی خود در کشوری مثل ایران که همواره تورم‌های شدیدی را تجربه می‌کند، این توکن‌ها را خریداری کنید. با این کار دیگر نیاز به خرید دلار فیزیک که نگه‌داری از آن بسیار دشوار است و می‌تواند مشکلات قانونی متعددی را برای شما ایجاد کند ندارید.

  • امکان کسب درآمد غیرفعال

یکی از روش‌هایی که شما می‌توانید از بازار کریپتو کسب درآمد کنید، وام‌دهی به متقاضیان است. برای این کار کافی است مقداری تتر خریداری کرده و آن را در اختیار پلتفرم‌هایی که برای این کار طراحی شده‌اند قرار دهید. آن‌ها با توجه به شرایط بازار، در دوره‌های مشخص سودی را از فرد وام‌گیرنده دریافت کرده و پس از کسر کارمزد خود، آن را به کیف‌پول معرفی‌شده توسط شما واریز می‌کنند.

  • دامیننس تتر و دلیل اهمیت آن

یکی از شاخص‌های usdt که با بررسی آن می‌توان اطلاعات بسیار ارزشمندی از آن به‌دست آورد و آیندهٔ بازار کریپتو را پیش‌بینی کرد. برای این کار کافی است روند نمودار دامیننس را بررسی کرده و صعودی یا نزولی بودن آن را مشخص کنید.

اگر نمودار مربوط به این شاخص روندی صعودی داشت و موفق به ثبت کف‌هایی بالاتر از کف قبلی شده بود، شما باید کمی محتاط باشید و خرید سایر توکن‌ها را با دقت بیشتری انجام دهید، زیرا ممکن است به‌زودی قیمت آن‌ها کاهش یابد. درواقع شما با بررسی دامیننس متوجه می‌شوید که خرید تتر در بازار به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کرد و سرمایه‌گذاران بزرگ در حال فروش رمزارزهای دیگر هستند.

گاهی اوقات نمودار این شاخص روندی نزولی به خود می‌گیرد و نمی‌تواند سقفی بالاتر از سقف قبلی را به ثبت برساند و کف‌های تشکیل شده نیز پایین‌تر از قبلی‌ها هستند. در این حالت می‌توان گفت سرمایه‌گذاران بزرگ به این نتیجه رسیده‌اند که در آیندهٔ نه‌چندان دور، قیمت سایر رمزارزها مثل بیت‌کوین، اتریوم و… افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل در حال فروش این استیبل‌کوین و تبدیل آن به توکن‌هایی هستند که انتظار دارند قیمت آن‌ها رشد کند.

چگونگی دسترسی به نمودار USD.T

برای تحلیل تتر و پیش‌بینی آیندهٔ بازار با استفاده از آن، کافی است به سایت تریدینگ ویو مراجعه کنید و در کادر جستجوی موجود در آن نمادی USD.T را وارد کنید. با این کار می‌توانید نمودار لحظه‌ای این شاخص را مشاهده کرده و با استفاده از ابزارهای مختلف مثل خط روند، فیبوناچی و… حرکت‌های آینده را پیش‌بینی کنید. به این نکته توجه داشته باشید که هرچه میزان تجربه و دانش شما درزمینهٔ تکنیکال بیشتر باشد، احتمال این‌که روند حرکتی بازار در آینده را به‌درستی تشخیص دهید افزایش پیدا می‌کند. پس به شما توصیه می‌کنیم دانش خود را در این زمینه افزایش دهید تا احتمال خطای شما کمتر شود.

جمع‌بندی

قیمت تتر همواره ثابت است و بسیاری از سرمایه‌گذاران به همین دلیل علاقهٔ بسیاری زیادی به آن دارند، زیرا به آن‌ها کمک می‌کند تا در نوسانات شدید بازار کریپتو، سرمایهٔ خود را از دست ندهند. جالب است بدانید بسیاری از تحلیل‌گران با بررسی دامیننس تتر، آیندهٔ بازار را پیش‌بینی می‌کنند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله اطلاعاتی درمورد این شاخص و چگونگی کارکرد آن در اختیار شما قرار دهیم تا با بررسی آن، ریسک سرمایه‌گذاری را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید.

منابع:

https://blog.cryptostars.is/what-is-tether-usdt-dominance-why-it-is-important-a1a8b90dd32a

https://www.cryptoinfowatch.com/usdt-dominance-and-its-implications-for-the-coin-market/