ساتیا نادلامدیر عامل مایکروسافت از “تعهدات مهم” برای ایجاد یک مرکز داده منطقه ای جدید در تایلند و گسترش حضور خود در جنوب شرقی آسیا خبر داد.

نادلا در بیانیه مطبوعاتی مایکروسافت گفت: «تایلند فرصتی باورنکردنی برای ساختن آینده ای مبتنی بر هوش مصنوعی دارد. این سرمایه‌گذاری‌ها به تأثیرگذاری و رشد در بخش‌های دولتی و خصوصی تایلند کمک می‌کند.»

مایکروسافت متعهد به آموزش مهارت های هوش مصنوعی به بیش از 100000 نفر و حمایت از توسعه دهندگان محلی است. این شرکت اندازه دقیق سرمایه گذاری های خود در آسیای جنوب شرقی را فاش نکرد.

این غول مستقر در ردموند قبلاً گفته بود که طی چهار سال آینده 1.7 میلیارد دلار در اندونزی سرمایه گذاری خواهد کرد تا زیرساخت ابری و هوش مصنوعی جدید بسازد.

به گفته مایکروسافت، تقاضای فزاینده ای برای خدمات ابری در تایلند وجود دارد که به این کشور اجازه می دهد از فرصت های اقتصادی و بهره وری ارائه شده توسط هوش مصنوعی استفاده کند.

رونق هوش مصنوعی تقاضا برای خدمات ابری و مراکز داده را افزایش داده است. زیرا برای آموزش مدل های هوش مصنوعی به حجم زیادی از اطلاعات نیاز است و فضای ابری امکان دسترسی به مجموعه داده های عظیم را فراهم می کند.

مایکروسافت برنامه های گسترده تری برای آموزش مهارت های هوش مصنوعی به 2.5 میلیون نفر مستقر در انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا (از جمله تایلند و اندونزی) تا سال 2025 دارد.