اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های ایالات متحده (NHTSA) تحقیقاتی را درباره عملکرد خودروهای خودران گوگل که تحت نام تجاری Waymo کار می کنند، آغاز کرده است. این تصمیم در پی گزارش هایی مبنی بر رانندگی ناایمن توسط خودروهای خودران گوگل گرفته شد که ممکن است قوانین راهنمایی و رانندگی را نقض کرده باشد.

به گزارش رویترز، NHTSA ارزیابی اولیه خود را از حدود 444 خودروی Vimo پس از دریافت 22 گزارش از حوادث مختلف، از جمله 17 تصادف، آغاز کرد. این حوادث شامل تصادفات و رانندگی ناایمن از جمله برخورد با اجسام ثابت و نیمه متحرک، رانندگی در خطوط مخالف و ورود به کارگاه های ساختمانی است.

Waymo تاریخچه ایمنی و عملکرد خود را در ده ها میلیون مایل خودروی خودران بیان کرد و در مورد تعهد جدی خود به شفافیت ایمنی صحبت کرد. این شرکت می گوید به همکاری با NHTSA ادامه خواهد داد.

بررسی تصادف خودروهای خودران گوگل اولین گام NHTSA در بررسی اثربخشی این خودروها است. این سازمان اثربخشی سیستم خودران Waymo را در تشخیص و پاسخ به علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین جلوگیری از برخورد با وسایل و وسایل نقلیه ثابت و نیمه متحرک ارزیابی خواهد کرد.

Waymo در حال حاضر به بیش از 50000 مسافر در برخی از چالش برانگیزترین و پیچیده ترین محیط های شهری خدمات رسانی می کند.