اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده (NHTSA) در حال بررسی است که آیا به روز رسانی نرم افزاری تسلا در دسامبر 2023 برای رفع مشکلات ایمنی Autopilot کافی بود یا خیر. این بررسی به دنبال تحقیقات قبلی در مورد صدها حادثه و خسارات مالی و فیزیکی بالقوه مربوط به Autopilot است.

اواخر سال گذشته، تسلا به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را برای بیش از دو میلیون خودروی خود منتشر کرد تا نگرانی‌های ایمنی در مورد سیستم Autopilot را برطرف کند. این به‌روزرسانی شامل نمایش پیام‌های هشدار به رانندگان است تا در هنگام استفاده از Autopilot و Autosteer توجه بیشتری داشته باشند. با این حال، برخی از تصمیمات نیاز به اقدام اختیاری توسط مالکان تسلا دارد و برخی از آنها قابل تغییر هستند.

NHTSA نگران است که به روز رسانی مورد بحث به طور کامل مانع از اتکای بیش از حد رانندگان به Autopilot و تشویق آنها به برداشتن چشم از جاده نشود. این آژانس همچنین در حال بررسی خرابی های جدیدی است که پس از اجرای به روز رسانی نرم افزار رخ داده است.

تمام خودروهای مجهز به اتوپایلوت تسلا که بین سال‌های 2012 تا 2024 تولید شده‌اند، از جمله Cybertruck، مشمول بررسی جدید NHTSA هستند. این بررسی علاوه بر به‌روزرسانی اصلی است و شامل به‌روزرسانی‌های اضافی است که تسلا اخیراً منتشر کرده است.