به نظر می رسد اپل تمرکز خود را از توسعه نسل بعدی هدست واقعیت ترکیبی قدرتمند ویژن پرو به ساخت نسخه ارزان تری از این محصول تغییر داده است.

در آخرین نسخه خبرنامه Power On مارک گارمن نمونه‌های اولیه هدست واقعیت ترکیبی ارزان‌تر اپل، با کد N107، دارای میدان دید کمتری نسبت به ویژن پرو هستند. اپل همچنین در حال بررسی این موضوع است که آیا هدفون جدید به صورت بی سیم به آیفون یا مک متصل می شود یا خیر.

نیاز به اتصال هدست واقعیت ترکیبی ارزان قیمت اپل به آیفون یا مک، مهمترین تفاوت این محصول در مقایسه با Vision Pro است. زیرا هدست 3500 دلاری این شرکت می تواند بدون نیاز به آیفون یا مک به صورت کاملا مستقل کار کند و بهتر است بگوییم تمام نیازهای پردازشی دستگاه در دل آن قرار می گیرد.

وادار کردن iPhone یا Mac به پردازش داده‌ها به اپل این امکان را می‌دهد تا در قطعات و قدرت پردازش مورد نیاز نسخه ارزان‌تر Vision Pro صرفه‌جویی کند.

طبق گفته گارمین، اپل امیدوار است هدست واقعیت ترکیبی ارزان‌تر خود را در سال 2025 عرضه کند. ظاهراً پروژه ساخت این محصول پس از رونمایی اولیه ویژن پرو در سال گذشته آغاز شد. اما اپل همچنان برای حفظ ویژگی های مهم و کاهش هزینه ها تلاش می کند.

گزارش بلومبرگ اشاره می کند که اپل هیچ برنامه ای برای کنار گذاشتن هدست واقعیت ترکیبی پیشرو در بازار ندارد و همچنین در حال کار بر روی نسخه دوم Vision Pro است. نسخه دوم هدست واقعیت مجازی اپل که با نام N109 شناخته می شود، از اولویت پایین تری نسبت به هدست واقعیت ترکیبی ارزان قیمت این شرکت برخوردار است.

Vision Pro Generation 2 بسیار شبیه به نسخه فعلی این محصول خواهد بود. اما از پردازنده سریعتر و دوربین های خارجی بهبود یافته بهره خواهد برد. اپل به دنبال راه‌هایی برای سبک‌تر و راحت‌تر کردن نسل دوم ویژن پرو است.