علاوه بر بخش انتخاب واحد و بخش مدیریت پرداخت‌ها، امکانات و بخش‌های دیگری مانند حذف اضطراری، مشاهده کارنامه دانشجویی، مدیریت مالی نیم‌سال‌های تحصیلی دانشجو، اعتراض به نمره و مشاهده وضعیت ثبت نام هم وجود دارد که در مواقع لازم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ارائه درخواست و دریافت مجوز در آموزشیار

یکی از نیازهای دانشجویان دریافت برخی مجوزها و گواهی‌ها و ارائه بعضی درخواست‌ها به دانشگاه است. در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد دانشجویان می‌توانند گواهی اشتغال به تحصیل دریافت کنند، درخواست‌های فارغ‌التحصیلی، امور دانشجویی و… را در بخشی به نام «درخواست/مجوز»، که در صفحه اول حساب کاربری شما در دسترس است، پیگیری کنند.

با انتخاب بخش درخواست/مجوز در سامانه آموزشیار می‌توانید از میان درخواست‌ها و مجوزهای مختلفی که به شما نمایش داده شده است، گزینه موردنظر خود را انتخاب و در نهایت روی گزینه «ارسال/پیگیری درخواست دانشجو» کلیک کنید.

اگر پیش از این، درخواستی را ارائه کرده یا مجوزی را از این سامانه درخواست کرده باشید و حالا قصد پیگیری آن را داشته باشید باید همین مسیر را پشت سر بگذارید تا متوجه شوید درخواست شما در چه مرحله‌ای قرار دارد.

سایر خدمات سامانه آموزشیار

علاوه بر بخش‌هایی که تا این قسمت از مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، سامانه آموزشیار بخش‌ها و خدمات دیگری را هم به دانشجویان ارائه می‌کند. اگر دانشگاه شما برای دانشجویانش خوابگاه در نظر گرفته باشد، شما در بخش «مدیریت امور خوابگاه‌ها» در سامانه آموزشیار می‌توانید نسبت به ثبت نام برای خوابگاه و دریافت آن اقدام کنید.

«صندوق رفاه دانشجویی» نیز دیگر امکانی است که در سامانه آموزشیار به دانشجویان دانشگاه آزاد ارائه می‌شود. همان‌طور که در دانشگاه‌های سراسری به دانشجویان تسهیلات اعطا می‌شود، صندوق رفاهی دانشگاه آزاد هم چنین امکاناتی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. برای اینکه بتوانید از شرایط دریافت این تسهیلات مطلع شوید؛ با انواع وام‌ها آشنا شوید و برای دریافت وام درخواست دهید، در حساب کاربری خود در سامانه آموزشیار به بخش «صندوق رفاه دانشجویی» مراجعه کنید.

یکی از اقدامات ضروری هر دانشجو این است که در پایان کلاس‌های ترم و پیش از پایان فصل امتحانات نسبت به ارزشیابی اساتید خود اقدام کند. برای این کار باید در حساب کاربری خود در سامانه آموزشیار وارد بخش «ارزشیابی اساتید» شوید و به سؤالاتی درباره استاد هر یک از واحدهای ترم مذکور، پاسخ دهید.