همراه اول برای مشترکان خود سرویس آوای انتظار یا آهنگ پیشواز را ارائه کرده که می‌توانید از طریق پیامک، تلفن گویا و کدهای دستوری آن را غیرفعال کنید.

سرویس آوای انتظار یا همان آهنگ پیشواز، به جای بوق معمولی به کار می‌رود. اگر این سرویس را فعال کرده باشید، کسانی که با شما تماس می‌گیرند، به جای شنیدن بوق معمولی، موسیقی انتخابی شما را می‌شنوند. این سرویس برای مشترکان دائمی و اعتباری قابل استفاده است. فعال‌سازی، تغییر آهنگ و غیرفعال‌سازی این سرویس نیازی به تنظیمات گوشی تلفن همراه ندارد و به سادگی قابل انجام است.

برای هر کدام از سه عمل فعالسازی، تغییر آهنگ و غیرفعالسازی سرویس آوای انتظار می‌توانید از پیامک، تلفن گویا و کدهای دستوری استفاده کنید.

اگر سرویس آهنگ پیشواز را پیش از این فعال کرده‌اید اما از آن خسته شده‌اید و دیگر نمی‌خواهید به جای بوق معمولی موسیقی برای مخاطب شما پخش شود، با روش‌های زیر می‌توانید این سرویس را غیرفعال کنید.

غیرفعال سازی آهنگ پیشواز با پیامک

برای غیرفعال کردن آهنگ پیشواز کافی است عدد ۵ را به شماره ۸۹۸۹ پیامک کنید. پس از ارسال پیامک، درخواست شما با یک پیامک دیگر تأیید شده و به اطلاعتان می‌رسد. همچنین می‌توانید کد آوای مورد نظرتان را به همین شماره ارسال کنید تا دوباره آهنگ پیشواز برایتان فعال شود یا آن را تغییر دهید.

غیرفعال‌سازی آهنگ پیشواز با تلفن گویا

علاوه بر پیام کوتاه شما می‌توانید از طریق تلفن گویا آهنگ پیشواز همراه اول را غیرفعال کنید. برای این کار با موبایل خود شماره ۹۹۹۰ را شماره‌گیری کنید. تماس با این شماره رایگان است.

سپس عدد ۲ را انتخاب کنید تا به منوی سرویس‌های ویژه هدایت شوید. در مرحله بعد دوباره عدد ۲ را شماره‌گیری کنید تا گزینه دریافت سرویس‌ها را انتخاب کنید، باز هم عدد ۲ را که منوی غیرفعال‌سازی سرویس است شماره‌گیری کنید. در انتها باز هم با شماره‌گیری عدد ۲ که برای غیرفعال‌سازی سرویس آوای انتظار است می‌توانید آهنگ پیشواز خود را غیرفعال کنید.

غیرفعال‌سازی آهنگ پیشواز با کد دستوری

اگر با روش قبلی راحت نیستید و تمایل به استفاده از کد دستوری USSD دارید، این امکان هم برایتان فراهم است. کافی است با گوشی تلفن همراه خود کد #223*10* را شماره‌گیری و درخواستتان را ارسال کنید تا آهنگ پیشواز برایتان غیرفعال شود.

فعالسازی و تغییر آهنگ پیشواز

در این مطلب شیوه‌های غیرفعال کردن آهنگ پیشواز را مرور کردیم، حالا اگر دوباره بخواهید آوای انتظار را فعال کنید یا موسیقی آن را تغییر دهید باز هم از همین شیوه‌ها می‌توانید استفاده کنید.

برای فعال‌سازی یا تغییر آهنگ کافی است کد آوای مورد نظرتان را به شماره ۸۹۸۹ ارسال کنید. اگر می‌خواهید با تلفن گویا آهنگ پیشواز را فعال کنید باز هم باید با شماره ۹۹۹۰ تماس بگیرید. سپس کلیدهای ۲، ۲، ۱، ۲، ۱، ۱ را در هر مرحله به ترتیب فشار دهید و در نهایت کد آوای مورد نظرتان را وارد کنید. سپس کلید مربع را فشار دهید. برای تغییر آهنگ هم همین مسیر را طی کنید.

کد دستوری برای فعالسازی آهنگ پیشواز # کد آهنگ *221*10* است. همچنین برای تغییر آهنگ باید # کد آهنگ جدید *222*10* را شماره‌گیری کنید.

فعال‌سازی و تغییر آهنگ پیشواز را می‌توانید از طریق اپلیکیشن همراه من هم انجام دهید.