رئیس بزرگترین گروه تبلیغاتی جهان هدف یک حمله کلاهبرداری قرار گرفت که در آن صدای شبیه سازی شده با هوش مصنوعی استفاده شده. مارک رید، مدیر اجرایی شرکت تبلیغاتی بریتانیایی WPP، جزئیات این حمله را در ایمیلی ارائه کرد و به سایرین در شرکت هشدار داد که مراقب تماس‌هایی که ادعا می‌شود از سوی مدیران ارشد است، باشند.

تلاش برای فریب دادن مدیر عامل WPP با هوش مصنوعی ناموفق بود

به گزارش گاردین، کلاهبرداران ابتدا یک حساب کاربری واتس اپ با تصویر پروفایل مدیر WPP ایجاد کردند. سپس با استفاده از آن حساب کاربری، جلسه ای با مدیر شرکت دیگری در تیم های مایکروسافت برگزار کردند. در این جلسه، آنها با استفاده از شبیه ساز صدا، یکی از «رهبران آژانس» را هدف قرار دادند و از او خواستند در ازای دریافت پول و اطلاعات شخصی، کسب و کار جدیدی راه اندازی کند.

مارک رید در ایمیل خود نوشت:

“خوشبختانه، کلاهبرداران موفق نشده اند. همه ما باید مراقب تکنیک هایی باشیم که فراتر از ایمیل است و از جلسات مجازی، هوش مصنوعی و جعلی های عمیق استفاده می کند.

تعداد حملات جعلی عمیق، که همچنین نگرانی هایی را در مورد آزار و اذیت آنلاین و انتشار اطلاعات نادرست ایجاد کرده است، در چند سال گذشته افزایش یافته است.

WPP که ارزش بازاری حدود 11.3 میلیارد دلار دارد، همچنین در وب سایت خود اعلام کرد که با سایت های جعلی با نام خود برخورد می کند و با مقامات مربوطه برای جلوگیری از کلاهبرداری همکاری می کند. پیام پاپ آپ در صفحه تماس این شرکت بیان می کند:

“لطفاً توجه داشته باشید که نام WPP و نمایندگی های آن توسط اشخاص ثالث – اغلب از طریق سرویس های پیام رسانی – در وب سایت ها و برنامه های غیر رسمی استفاده شده است.”