اخیراً مجموعه‌ای از اطلاعات جدید به بیرون درز پیدا کرده است که مشخصات کامل نسل جدید گوشی هوشمند تاشو پرچمدار سامسونگ و حتی طراحی آن‌ها را از طریق رندرهای فاش شده نشان می‌دهد.

Galaxy Z Fold 5 غول فناوری کره جنوبی بهترین دستگاه از سری Z نسل پنجم است. در حال حاضر، افشای جدیدی از اسنوپی تک، تصاویری از طراحی گوشی آینده و همچنین مشخصات کامل آن را فاش کرده است. ابتدا با نگاهی به طراحی، می توان گفت که گلکسی زد فولد 5 طراحی نسل قبلی خود یعنی گلکسی زد فولد 4 را با صفحه نمایش اصلی تا شده به صورت افقی مانند نوت بوک، صفحه بیرونی بلند و دوربین سه گانه حفظ کرده است. سیستم به صورت عمودی

پنل اصلی صفحه نمایش 7.6 اینچی Dynamic AMOLED با وضوح 2176 در 1812 پیکسل و نرخ تجدید 120 هرتز است. در عین حال، صفحه نمایش خارجی یک پنل 6.2 اینچی Dynamic AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز و وضوح 2316 در 904 پیکسل است. از نظر سخت افزاری، این دستگاه به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز می شود که با 12 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی جفت می شود. گلکسی زد فولد 5 از باتری 4400 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند و دارای سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری OneUI 5.1.1 است.

یک دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی در پشت وجود دارد، در حالی که جلویی دارای یک دوربین زیر نمایشگر 5 مگاپیکسلی در صفحه اصلی و یک دوربین 10 مگاپیکسلی در پنل ثانویه است. از دیگر ویژگی های قابل توجه می توان به NFC، Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.2، پورت USB-C 3.2، نانوسیم و پشتیبانی از سیم کارت اشاره کرد. این مدل در سه رنگ مشکی فانتوم، کرم و آبی یخی عرضه خواهد شد.

گلکسی زد فلیپ 5 برخلاف برادر گران قیمت خود، نسبت به مدل قبلی پیشرفت قابل توجهی در طراحی خواهد داشت. مانند Moto Razr 40 Ultra جدید، صفحه نمایش 3.4 اینچی فول اچ دی طولانی تری دارد. از سوی دیگر، صفحه نمایش اصلی یک پنل 6.7 اینچی Dynamic AMOLED با رزولوشن Full HD+ و نرخ به روز رسانی 120 هرتز است. اسنپدراگون 8 نسل 2 با 8 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی قلب تپنده این گوشی است.

از دیگر ویژگی های قابل توجه می توان به اندروید 13، USB Type-C 3.2، بلوتوث 5.2 و Wi-Fi 6E اشاره کرد. گزارشی از SnoopyTech نیز به ما نگاهی به طراحی دستگاه می‌دهد، اما یک افشای جداگانه از Revegnus نشان می‌دهد که اطلاعات بصری بیشتری ارائه می‌دهد. با نگاهی به تصویر، پانل بلندتری را می بینیم که با نمایشگر همیشه روشن خود که ساعت آنالوگ را نشان می دهد، عملکرد بیشتری را ارائه می دهد.

Revegnus اضافه کرد که عمر باتری Z Flip 5 مشابه باتری 3700 میلی آمپر ساعتی Galaxy Z Flip 4 خواهد بود. این مدل همچنین در چندین رنگ از جمله اسطوخودوس، نعنایی، کرم و گرافیت عرضه خواهد شد. شایان ذکر است که این دو گوشی تاشو در رویداد Galaxy Unpacked ماه آینده در کنار سری جدید گلکسی واچ 6، سری گلکسی تب اس 9 و گلکسی بادز 3 رونمایی خواهند شد.

منبع

به این پست امتیاز دهید