گلکسی زد فلیپ 5 در رویداد سامسونگ اواخر این ماه معرفی خواهد شد. گفته می شود که این گوشی نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت بزرگی داشته است، با نمایشگر بزرگتر و پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2.

همچنین شایعه شده بود که شرکت کره ای لولای قبلی را با یک لولای جدید به سبک ناچ جایگزین می کند که قرار بود این شکاف را به حداقل برساند. با این حال، ماکت‌هایی که اخیراً از Galaxy Z Flip 5 به بیرون درز کرده است، نشان می‌دهد که بریدگی لولا همچنان باقی خواهد ماند.

یک پست اخیر Slashleaks حاوی تصاویر و یک ویدیوی کوتاه است که مدلی از Galaxy Z Flip 5 را نشان می‌دهد. در تصاویر، می‌توانید یک صفحه نمایش بزرگتر با پوشه‌های آیکون‌شکل در بیرون را ببینید که با دو ماژول دوربین همراه است. بقیه طراحی شبیه به مدل سال گذشته است، از حسگر اثر انگشت گرفته تا لولا.

آخرین فاش شده نشان می دهد که بریدگی روی گلکسی زد فلیپ 5 تا شده هنوز قابل مشاهده است. شایعه شده بود که سامسونگ از طراحی جدید لولا به سبک ناچ استفاده می کند. این طراحی لولا فضای بیشتری را برای تا شدن نمایشگر باقی می گذاشت که به کاهش شکاف کمک کرد. با این حال، ماکت‌ها نشان می‌دهند که حتی با طراحی لولای جدید، شکاف همچنان قابل مشاهده است. این برای برخی از طرفدارانی که امیدوار به تا زدن بدون درز بودند ناامید کننده است.

شایان ذکر است که ماکت ها ممکن است با مدل های اصلی متفاوت باشند، بنابراین ممکن است این شکاف قابل مشاهده را در واحدهایی که خریداری می کنید مشاهده نکنید. فقط یادآوری می کنیم که سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 و زد فولد 5 به همراه نسل جدید گلکسی واچ 6 و گلکسی تب اس 9 در تاریخ 26 جولای معرفی خواهند شد.

در اخبار مرتبط، وقتی صحبت از پردازنده‌های موبایل و لوازم الکترونیکی به میان می‌آید، تکنیک‌های ساخت نقش بزرگی دارند. هرچه گره فرآیند کوچکتر باشد، عملکرد SoC یا حداقل آن بهتر است. ممکن است چیپ‌ست‌های مبتنی بر فناوری ۴ نانومتری مانند Snapdragon 8 Gen 2 و Dimensity 8200 را شنیده باشید یا از آنها استفاده کرده باشید.

با این حال، ما هنوز شاهد تراشه ای مبتنی بر گره 3 نانومتری نیستیم. این می تواند با آیفون 15 اپل تغییر کند. در همین حال، گزارش هایی وجود دارد که سامسونگ قصد دارد تولید تراشه های 2 نانومتری را در سال 2025 آغاز کند و به دنبال آن تراشه های 1.4 نانومتری در سال 2027 تولید کند.

Samsung Foundry پس از TSMC دومین سازنده بزرگ تراشه های قراردادی در جهان است و این شرکت کره ای مصمم است که پشت سر نگذارد. در اوایل سال 2022، TSMC اعلام کرد که قصد دارد فناوری 2 نانومتری را تا سال 2025 به جهان بیاورد. اکنون، سامسونگ تأیید کرده است که به سمت یک جدول زمانی مشابه حرکت می کند. غول فناوری کره جنوبی در کنفرانس خود در سن خوزه کالیفرنیا در روز سه شنبه اعلام کرد که می خواهد تولید انبوه تراشه های موبایل 2 نانومتری را در سال 2025 آغاز کند.

اگر آشنایی ندارید، nm مخفف نانومتر است و به طول کانال ترانزیستورهای سازنده تراشه اشاره دارد. طول کانال کوتاه تر اجازه می دهد تا ترانزیستورهای بیشتری روی یک تراشه بسته بندی شوند و در نتیجه عملکرد بهتری داشته باشد.

منبع

به این پست امتیاز دهید