ماسال جزو یکی از زیباترین جاهای دیدنی گیلان است، که حتی وقتی در رابطه با آن صحبت می‌کنید و یا عکس‌های آن را می‌بینید، دیگر نمی‌توانید فکر برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر رویایی را از ذهنتان بیرون کنید. به خصوص اگر در گرمای تابستان، دلتان بودن در منطقه‌ای خنک را کرده باشد و دوست داشته باشید تا قاچی از هندوانه خنک شده در آب رودخانه را نوش جان کنید، ماسال می‌تواند بهترین انتخاب برای سفر باشد.

آب و هوای مطبوع، دریایی از ابرهای متراکم، دشت‌های وسیع، قله‌های سر به فلک کشیده، سکوت و آرامش بی‌انتها و آبشارهای خروشان همگی دست به دست هم داده‌اند تا زندگی روی خوشش را در سفر به ماسال به شما نشان دهد. سفر به ماسال تجربه‌ای جدید از یک گشت و گذار منحصر به فرد در طبیعت بکر و کم‌نظیر است. گویی که پا در یک تابلوی نقاشی کم‌نظیر گذاشته‌اید.

وقتی صحبت از ماسال و ییلاقات آن به میان می‌آید، خیلی از افراد این شهر را با ییلاق اولسبلنگاه آن می‌شناسند. اما نباید از دیگر جاذبه‌های گردشگری ماسال غافل شد. ماسال منطقه‌ای است که اگر از هر زاویه به آن نگاه کنید، زیبایی‌های مسحورکننده‌ای دارد که هوش را از سر شما خواهند برد.

یکی از زیباترین ییلاقات ماسال، روستای سوئه چاله است که در جنوب این شهرستان قرار گرفته است و از لحاظ زیبایی و سرسبزی رقیب قدیمی اولسبلنگاه است. جوری که آدم می‌ماند که در کدام ییلاق اتراق کند و یا دیدن کدام را از دست ندهد. این منطقه زیبای خدادادی با کوه‌های مه آلود، درختان سرسبز و دشت‌های وسیع خود تصور شما را از بهشت واقعی‌تر می‌کند. اگر در لابه لای شلوغی‌های زندگی، سفر به این منطقه را به مرحله عمل رساندید، حتما قدم زدن در حوالی غروب این ییلاق را برای تماشای طبیعت بکر آن از دست ندهید.

اگرچه دل کندن از این روستای ییلاقی و این همه زیبایی و شکوه، کار بسیار سختی است، اما توصیه می‌کنیم که تا قبل از تاریکی شب به محل اقامت خود بازگردید. چرا که مسیر دسترسی به این روستا کمی پر پیچ و خم است. با اجاره ویلا در منطقه ییلاقی ماسال می‌توانید بهترین تجربه را از اقامت بدست بیاورید و همچنان فرصت خوبی برای بازدید از بهترین جاهای دیدنی این منطقه را در سفر چند روزه‌تان داشته باشید. سایت شب این امکان را برای شما فراهم آورده است تا پیش از آغاز سفر به سادگی و تنها با یک کلیک ساده، اقامتگاه دلخواه خود را انتخاب کنید، تا بدون داشتن دغدغه در خصوص جا و مکان در مقصد، سفر ماجراجویانه و خاطره‌سازتان به ماسال را آغاز کنید.

چشم اندازی از کوه‌ها در کنار دریا با اجاره ویلا در رامسر

رامسر جزو آن دسته از شهرهای شمالی است که با زیبایی‌های خود چنان دلبری می‌کند، که نمی‌توان خود را برای یک لحظه هم که شده در میان مناطق بکر و دلنشین طبیعتش تصور نکرد. در رامسر، شگفتی‌های دامنه البرز در کنار زیبایی‌های دریای خزر منظره‌ای را ساخته است که هر کسی دوست دارد حداقل سالی یک بار به این خطه از شمال سفر کند. هر چقدر که از جاذبه‌های دیدنی رامسر بگوییم، باز هم کم لطفی در حق آن است. چون باید خودتان راهی این منطقه شوید و از نزدیک زیبایی‌های بی‌نظیر آن را با چشم ببینید تا متوجه شوید که به درستی لقب عروس شهرهای شمالی را به رامسر داده‌اند.

تکه‌ای جدا شده از بهشت در رامسر، متعلق به روستای ییلاقی جواهرده است که در غرب این شهر واقع شده است. روستایی را باید تصور کنید که بالاتر از ابرها قرار گرفته است و با طبیعت بی‌نظیر خود، بهشت روی زمین را برای شما تداعی می‌کند؛ بنابراین اگر یک شب در این روستا اقامت کردید و صبح در اقیانوسی از ابرها غوطه‌ور شدید، نباید تعجب کنید.

این منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا، به جز طبیعت بی‌نظیر، جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز دارد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که به جز قدم زدن و گشت و گذار در کوچه‌های قدیمی و هم صحبتی با مردمان بومی، حتما از سلیمان چشمه و مسجد قدیمی آدینه نیز دیدن کنید. قله‌های مرتفع این ییلاق، جان می‌دهد که یک کوهنوردی ناب را تجربه کنید. تماشای آبی دریای بیکران خزر از بالای کوه شما را به تماشای یک تابلوی قشنگ نقاشی دعوت می‌کند.

اگر فرصت سفر پیدا کردید، به دل جاده بزنید و خودتان را از تماشای این تابلوی نقاشی بی‌عیب و نقص محروم نکنید. بهترین فصل برای سفر به جواهرده، فصل بهار و تابستان است. البته فصل پاییز این روستا نیز بسیار تماشایی است و ناب‌ترین تصاویر را در ذهن شما به ثبت می‌رساند. برای تجربه این حس فراموش‌نشدنی می‌توانید با اجاره ویلا رامسر فرصتی کافی برای بازدید از این روستای جذاب و دیدنی داشته باشید.

ماجراجویی و بازدید از آثار تاریخی در شهر کاشان