داشتن وب سایت باعث اعتبار شما در بین رقبا، افزایش فروش، اعتماد به مشتریان، دادن اطلاعات بیشتر، کمک به بخش فروش مجموعه و … می شود.

بدون شک هر سایتی که طراحی کنید دلیلی جز موفقیت و رسیدن به اهدافتان ندارد و برای موفقیت در این مسیر باید به عوامل زیادی توجه کرد. عواملی که بر مخاطبان شما تأثیر می گذارد و توجه آنها را به وب سایت شما جلب می کند. در این مقاله قصد داریم آن دسته از عواملی که در موفقیت طراحی سایت شما کمک می کنند را معرفی کرده و به خوبی به آنها نگاه کنیم.

طراحان وب سایت معمولاً به مهارت های خود در زمینه هایی مانند فتوشاپ یا جی کوئری متعهد هستند، در حالی که موفقیت در طراحی وب سایت به بیش از این مهارت ها یا حتی دانش اصول طراحی بستگی دارد. نکاتی وجود دارد که هر طراح وب سایت حرفه ای همیشه از آنها برای موفقیت در کار و پروژه خود استفاده می کند.

در چند دقیقه آینده در سفری برای طراحی سایت خواهید بود که مهمترین و کلیدی ترین نکات برای طراحی و بهینه سازی وب سایت در انتظار شماست. یک وب سایت موفق با ترافیک بالا از یک طراحی یا به قول معروف یک مهندس قدرتمند شروع می شود و با تلاش مستمر و پیگیر به بهترین نتایج می رسد.

برای طراحی سایت لازم نیست کارهای عجیبی انجام دهید. کافیست به سایت های قوی و معتبری همچون webzi, novin, janbalaghi, iransite مراجعه کنید و اقدام به طراحی سایت حرفه ای برای موفقیت در کسب وکارتان کنید.

دلیل اهمیت طراحی سایت
چرا باید وب سایت داشته باشیم؟ این سوالی است که قبل از ساختن یک وب سایت از خود می پرسید. دلیل طراحی سایت چیست؟ چرا یک وب سایت می تواند تجارت را رونق بخشد؟

آیا تا به حال شده است که یک روز را بدون مرور سایت های خبری یا سایت های مورد علاقه خود یا حتی بدون خرید از سایتی سپری کنید؟

یکی از روش های بازاریابی یا تبلیغ کسب و کار، طراحی سایت است. طراحی سایت می تواند در زمینه دیجیتال مارکتینگ به شما کمک زیادی کند. به خاطر داشته باشید که امروزه اینترنت مانند دفترچه تلفن عمل می کند و همه ما دائماً در جستجوی آخرین اطلاعات برای یافتن برخی اطلاعات هستیم.

طراحی سایت چیست
در این قسمت شما را با مزایای داشتن یک وب سایت آشنا می کنیم.
۱- استفاده عمومی از وب سایت
امروزه هر فردی که کمترین سطح سواد را دارد از اینترنت استفاده می کنند. حتما برای شما هم پیش آمده که یکی از اطرافیان شما هست که طرز استفاده از گوشی هوشمند یا کامپیوتر را بلد نیست و از شما می پرسد که چرا در اینترنت دنبال فلان اطلاعات می گردید؟

بنابراین می توانید با تولید محتوای مرتبط و جذاب مخاطب را جذب کنید. اما چگونه کلمات کلیدی را برای به دست آوردن اطلاعات در مورد تولید محتوا انتخاب می کنید؟ این مبحث تولید محتوا را درسایت محمد جانبلاغی توضیح دادیم. بنابراین داشتن یک وب سایت می تواند با همه مخاطبان ارتباط برقرار کند، چه به طور مستقیم یا غیر مستقیم به دنبال شما باشند.

۲- اعتبارات بیشتر داشته باشد.
وقتی چیزی را در اینترنت جستجو می کنیم و به سایتی برخورد می کنیم که اطلاعات مفیدی در مورد آنچه به دنبال آن بودیم در اختیار ما قرار می دهد، به آن وب سایت اعتماد می کنیم و در جستجوها یا حتی خریدهای بعدی خود از آن استفاده می کنیم.

فرض کنید شما هنوز یک وب سایت برای کسب و کار خود ایجاد نکرده اید. مشتری که می خواهد از شما خرید کند و شما با موفقیت معامله کرده اید، شما را در اینترنت جستجو می کند و هیچ اثری از شما در آنجا پیدا نمی کند. حتما می پرسید چرا یک کسب و کار نباید وب سایتی با حداقل امکانات داشته باشد؟ وب سایت شما در واقع آدرس شماست، اما در فضایی متفاوت

اما در چنین شرایطی اگر رقیب شما به این نکته توجه کرده و وب سایتی برای خود تهیه کرده است، شک نکنید که حتما پس از جستجوی مشتری به سراغ رقیب شما خواهد رفت.

۳- بکارگیری یکی از مهمترین روشهای بازاریابی
با داشتن وب سایت می توانید یکی از روش های جدید بازاریابی را تجربه کنید. یکی از اساسی ترین روش های بازاریابی امروزه داشتن یک وب سایت و کار بر روی رتبه سایت یا سئو سایت است.

وقتی محصول یا اطلاعاتی را در اینترنت جستجو می کنیم، همه ما سایت های اول تا چهارم و پنجمی را که مرورگر ما به ما نشان می دهد برای دریافت اطلاعات یا خرید انتخاب می کنیم. پس از جستجو، مشتری شما را که در ردیف ۱ تا ۵ هستید می بیند و به شما اعتماد می کند و خرید می کند. این روش چقدر می تواند در افزایش فروش ما موثر باشد؟

۴- تنبلی هنگام خرید
در شرایط کنونی که شامل هوای آلوده، بسیاری از بیماری ها، تنبلی در خرید، کمبود وقت کافی برای گشت و گذار در مغازه ها، حق انتخاب بیشتر است، افراد کمی از خیابان ها بیرون می روند و به دنبال محصولی می گردند که ما نمی خواهیم. نمی دانم از کدام سمت شهر می رود. یا حتی شما فروشنده فلان کالا هستید و آن کالا در شهر خاصی قرار ندارد، آیا دیگران نباید از شما خرید کنند؟

۵- ثبت اطلاعات مشتری
داشتن یک وب سایت در این بخش به دو دلیل دیگر خوب است:

فرض کنید اطلاعات خود را در یک مهمانی، رویداد، جشنواره، نمایشگاه و غیره به اشتراک می گذارید. شما آن را به مشتری داده اید و او در این مرحله اطلاعات شما را ثبت نکرده است، شما نام، شماره تماس، آدرس و … را به مشتری داده اید، اما بعد از اتمام مراسم چند دقیقه این اطلاعات در ذهن مشتری باقی می ماند؟ به جز نام و شغل شما؟ مشتری پس از فراموشی اطلاعات شما، نام شما را در اینترنت جستجو می کند و هیچ اطلاعاتی از شما نمی بیند، شما را کاملا فراموش می کند.

شما می توانید در وب سایت خود بخشی داشته باشید که مشتری می تواند در آن ثبت نام کند، در این قسمت می توانید اطلاعاتی مانند: نام، نام خانوادگی، ایمیل و شماره تلفن مشتری را دریافت کنید. با استفاده از بازاریابی توانسته اید اطلاعاتی از مشتری دریافت کنید و هر زمان که بخواهید می توانید با او تماس بگیرید و محصول خود را به آنها بفروشید.

۶- یافتن مشتریان جدید
طیف گسترده و متنوعی از روش های تبلیغات و دیده شدن در وب وجود دارد. تا به حال تعداد مشخصی مشتری در شرکت یا فروشگاه و فروشگاه خود داشته اید که موقت یا دائمی بوده اند، با داشتن یک وب سایت می توانید مشتریان جدیدی را به مکان فیزیکی خود جذب کنید. کسانی که قبلا شما را نمی شناسند و از شما خرید نکرده اند، می توانند به راحتی با جستجوی گوگل از کسب و کار شما مطلع شوند و مشتریان دائمی شما شوند.

طراحی سایت
۷- نمایش محصولات مختلف
شما باید با مشتری در مورد رنگ و نوع محصول، کیفیت یا خدمات خود صحبت کرده باشید. با داشتن یک وب سایت به راحتی می توانید این مکالمات را کاهش دهید. برای هر موردی که مشتری می خواهد، می توانید به راحتی به او بگویید که در سایت شما موجود است.
شما می توانید هر محصولی را با خدمات متفاوت در سایت خود قرار دهید و با همکاران خود به رقابت بپردازید.
بسیاری از مشتریانی که به دنبال محصولات شما هستند با ساعات کاری شما سازگاری ندارند و نمی توانند در آن ساعات به شما مراجعه کنند. با یک وب سایت می توانید در دسترس مشتریان باشید.

در نهایت داشتن وب سایت باعث اعتبار شما در بین رقبا، افزایش فروش، اعتماد به مشتریان، دادن اطلاعات بیشتر، کمک به بخش فروش مجموعه و … می شود. این روزها داشتن یک وب سایت خوب و حرفه ای به رونق کسب و کار شما کمک می کند.

محمد جانبلاغی مرجع مربوط به طراحی سایت
شاید شما هم مثل من هنگام طراحی سایت با شرکت های زیادی برخورد کرده باشید. ولی اگر می خواهید یک سایت حرفه ای داشته باشید ما به شما طراحی سایت محمد جانبلاغی را پیشنهاد می کنیم. چون هم سابقه خوبی دارند هم تجربه همکاری با برندهای قوی.

جالب است که وقتی تحقیق می کردم متوجه شدم که سایت محمد جانبلاغی به نشانی janbalaghi.com با سایت خارجی همچون wix.com, designhill.com, hubspot.com در زمینه طراحی سایت رقابت می کند.

پس بهتون توصیه می کنم اگر شما هم می خواهید صاحب یک وب سایت حرفه ای برای کسب و کارتان باشید همین الان اقدام کنید و با طراحی سایت توسط شرکت های برندی مثل محمد جانبلاغی کسب و کار خود را گسترش دهید.

منبع: کلید موفقیت در طراحی سایت چیست؟