“سام بنکمن-فرید”، مدیر عامل سابق صرافی شکست خورده FTX، به دلیل کلاهبرداری 25 سال زندان درخواست کرد. درخواست من کردم

بنکمن-فرید سال گذشته به هفت فقره کلاهبرداری و توطئه برای ارتکاب پولشویی اعتراف کرد و اوایل امسال به 25 سال زندان محکوم شد. اکنون طبق گزارش گاردین، مدیر عامل سابق صرافی FTX که گفته بود با این حکم مخالفت خواهد کرد، درخواست تجدید نظر خود را ارائه کرده است. هنوز مشخص نیست که بنکمن-فرید بر اساس چه دلایلی درخواست تجدید نظر خود را ارائه کرده است که ممکن است سال ها طول بکشد تا رسیدگی شود.

سقوط FTX و حکم 25 سال زندان برای سام بنکمن-فرید

صرافی FTX که زمانی 32 میلیارد دلار ارزش داشت، در پایان سال 2022 سقوط کرد و اعلام ورشکستگی کرد. این شرکت وجوه مشتریان خود را به صندوق تامینی به نام Alameda Research منتقل کرد و از آنها برای سرمایه گذاری استفاده کرد. خود بنکمن-فرید نیز از پول مشتریانش برای اهداف بلندمدت خود استفاده کرد که شامل کمک های مالی کلان سیاسی، اتومبیل های گران قیمت و املاک و مستغلات لوکس در باهاما بود. او گفته می شود در مجموع 8 میلیارد دلار از مشتریان خود سرقت کرده است.

در حالی که بنکمن-فرید از محکومیت خود ابراز پشیمانی کرد، قاضی لوئیس کاپلان گفت که او هیچ پشیمانی واقعی از خود نشان نداده است. در حالی که دادستان برای او ۴۰ تا ۵۰ سال حبس خواست، وکیل بنکمن فرید معتقد است که تنها ۶ سال زندان عادلانه است.

در حالی که او درخواست تجدید نظر خود را ارائه کرد، صرافی FTX، که در سال 2019 توسط بنکمن-فرید تأسیس شد، یک روند ورشکستگی پیچیده و بحث برانگیز را پشت سر گذاشت.

علاوه بر این، مدیر عامل سابق FTX ادعا کرد که این شرکت دارایی های مورد نیاز برای بازگرداندن سپرده های مشتریان را دارد، اما مدیر عامل موقت صرافی در دادگاه گفت که اگرچه این امکان وجود دارد، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا مشتریان وجوهی را که شما دریافت می کنید، دریافت کنند. دریافت می کنم