پس از به‌روزرسانی رایگان GPT-4o، ChatGPT اکنون این توانایی را دارد که آنچه در تصاویر وجود دارد را تشخیص دهد. با استفاده از این قابلیت می توانید از یک غذا عکس بگیرید و دستور پخت آن را به راحتی دریافت کنید. اگر می خواهید خودتان آن را امتحان کنید، این مراحل را دنبال کنید.

روی تلفن همراه

مرحله 1: پس از گرفتن عکس از ماده غذایی، ChatGPT را باز کنید.

مرحله 2: روی نماد گالری در گوشه سمت چپ پایین ضربه بزنید و عکس غذای خود را باز کنید. همچنین می توانید با استفاده از دوربین داخلی روی عکس جدید کلیک کنید.

مرحله 3: پس از پیوست کردن تصویر، دستور زیر را وارد کنید: یک دستور پخت دقیق برای ماده غذایی موجود در تصویر ارائه دهید و درخواست را ارسال کنید.

مرحله 4: ChatGPT سپس دستور دقیق غذا را از روی تصویری که ارسال کرده اید به شما می دهد. آن را کپی کرده و در برنامه/رسانه اجتماعی انتخابی خود جایگذاری کنید.

بر روی دسکتاپ

مرحله 1: ChatGPT را در مرورگر خود راه اندازی کنید و روی نماد گیره کاغذ در پایین کلیک کنید تا تصویر غذای خود را پیوست کنید.

مرحله 2: اعلان را وارد کنید: یک دستور پخت دقیق برای ماده غذایی موجود در تصویر ارائه دهید و درخواست خود را ارسال کنید.

برای تشخیص عکس چه کاری نباید انجام داد

مطمئن شوید که فقط یک ماده غذایی در تصویر وجود دارد: ChatGPT تمایل دارد برای هر موردی که در قاب پیدا می کند دستور العمل هایی را پیشنهاد کند. بهتر است تصویر خود را برش دهید تا فقط غذایی را که می خواهید در دستور غذا قرار دهید.

از آپلود فایل‌های HEIF خودداری کنید: نسخه دسک‌تاپ مرورگر ChatGPT فایل‌های HEIC را قبول یا تجزیه نمی‌کند. به فرمت JPEG بچسبید.

ارائه صحیح: گاهی اوقات ChatGPT ممکن است اشتباه کند اگر ارائه کامل نباشد، به خصوص با غذاهای پیچیده مانند غذاهای هندی.

چگونه اپلیکیشن های خود را بهبود ببخشیم

اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های شما واضح و مختصر است: دور نروید. مطمئن شوید که آنها ساده و قابل درک هستند. همچنین مطمئن شوید که آنها به درستی بیان شده اند.

درخواست تغییرات: اگر دستور غذای لاته وانیلی را می‌خواهید، اما نوشیدنی موجود در تصویر یک نوشیدنی کلاسیک است، ذکر کنید که دستور تهیه نوع وانیلی را می‌خواهید.

سؤالات بعدی را بپرسید: پس از دریافت نسخه، اگر چیزی گم شد، سؤالات بعدی را در ChatGPT بپرسید تا جزئیات بیشتری را دریافت کنید.

چه کار دیگری می توانید با این ترفند انجام دهید؟

  1. در انتخاب لباس کمک کنید

می‌توانید تصویری از خود ارسال کنید که ظاهر فعلی‌تان را نشان می‌دهد و موقعیتی را که برای آن لباس می‌پوشید در اعلان ذکر کنید. ChatGPT می تواند لباس را توصیه کند و آرایشگر شخصی شما باشد.

به عنوان مثال، من این را با عکسم امتحان کردم و پرسیدم چه چیز دیگری می توانم برای افزایش لباس اضافه کنم. ChatGPT چند پیشنهاد معقول ارائه کرد.

  1. گیاهان و جانوران را شناسایی کنید

در حالی که همیشه می توانید از Google Lens برای این کار استفاده کنید، ChatGPT می تواند اطلاعات دقیقی را همراه با تصویر شناسایی شده ارائه دهد. من این را با یافتن گونه هایی در یک درخت آزمایش کردم و ChatGPT آن را به درستی شناسایی کرد.

  1. کمک به انتخاب پوشش دیوار

اگر در پیدا کردن پوشش دیوار مناسب مشکل دارید، از ChatGPT برای کمک استفاده کنید. من برای یک دیوار خاص توصیه رنگ خواستم و توصیه بسیار عالی بود. با آپلود تصاویر می توانید همین کار را برای دیوارهای خود انجام دهید.

سوالات متداول

چند تصویر را می توانم با GPT-4o به صورت رایگان آنالیز کنم؟

نسخه رایگان امکان تجزیه و تحلیل تعداد محدودی از تصاویر را فراهم می کند. برای حذف این محدودیت به ChatGPT Plus ارتقا دهید.

آیا ChatGPT می تواند همه غذاهای اصلی را تشخیص دهد؟

بله، بر اساس آزمایشات ما، می تواند برخی از محبوب ترین مواد غذایی مصرف شده در سراسر جهان را تشخیص دهد.

به این پست امتیاز دهید