در حالی که ما در مورد به روز رسانی نرم افزار داغ صحبت می کنیم، بد نیست ذکر کنیم که گفته می شود A55 اولین گوشی سامسونگ است که دارای به روز رسانی بدون دردسر مجهز است به لطف این عملکرد، روند به روز رسانی گوشی دیگر متکی به راه اندازی مجدد چندگانه و متوالی نخواهد بود و تمامی تغییرات در پس زمینه اعمال می شود و در نهایت با یک بار راه اندازی مجدد، سیستم عامل با ویژگی های جدید در اختیار کاربران قرار می گیرد. کاربر.

ویژگی Seamless Update وجه تمایز A55 با تمام گوشی های سامسونگ است

علیرغم اینکه قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ که تجربه نرم‌افزاری همراه با هوش مصنوعی را در گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت ارائه می‌کند، در نرم‌افزار A55 در دسترس کاربران قرار نمی‌گیرد، اما پشتیبانی از سایر ویژگی‌های One UI 6.1 در گوشی‌های پریمیوم سامسونگ قوی است. محدوده محدوده با در نظر گرفتن این موضوع، اگر قصد دارید از گوشی های مجهز به نسخه های قدیمی One UI به A55 مهاجرت کنید، به سرعت متوجه تفاوت ها خواهید شد، از جمله انیمیشن های روان تر و سریع تر و تغییرات جذاب در پنل تنظیمات سریع.

در One UI 6.1، صفحه اصلی تغییرات جزئی دارد. به عنوان مثال، نام برنامه ها (که در زیر آیکون های آنها ظاهر می شود) کوتاه شده است و دیگر نام های دو خطی و پرکار وجود ندارد. همچنین می توانید از هر دو دست برای جابجایی آیکون ها در صفحات مختلف استفاده کنید. با یک دست شما نماد را در هوا نگه می دارید و با دست دیگر به صفحه مورد نظر خود پیمایش می کنید.

یکی دیگر از تغییرات عمده در One UI 6.1 حذف ژست های ناوبری سامسونگ است. در این حالت به جای دکمه های ناوبری معمول و قدیمی، سه ردیف در زیر صفحه ظاهر می شد و کاربر می توانست با بالا کشیدن منوها بین آنها حرکت کند. البته اگر به ژست های حرکتی سامسونگ عادت دارید، می توانید با نصب اپلیکیشن Good Lock سامسونگ و افزونه NavStar، این قابلیت را دوباره برای خود فعال کنید.

حتی اگر از آن دسته کاربرانی باشید که از تغییرات UI چه جزئی و چه کلی ترسی ندارید و فقط به روان بودن رابط کاربری اهمیت می دهید، قطعا از تجربه One UI 6.1 در گلکسی A55 لذت خواهید برد.

قیمت خرید پایین تر از رقبا

بعد از این همه صحبت، آیا گلکسی A55 ارزش خرید دارد؟ در پاسخ باید بگویم که اگر کاربر A54 یا حتی A52s هستید و می خواهید دوباره گوشی سامسونگ بعدی خود را انتخاب کنید، بهتر است خرید نکنید. زیرا صرف نظر از اسکلت فلزی، پیشرفت قابل توجهی احساس نخواهید کرد.

اگر به One UI عادت ندارید و می توانید HyperOS را مدیریت کنید، Poco X6 Pro در بیشتر زمینه ها با همان قیمت گوشی سامسونگ بهتر از Galaxy A55 است. نمایشگر 1.5K و 12 بیتی با حاشیه های باریکتر و پشتیبانی از Dolby Vision در کنار تراشه بسیار قدرتمندتر از مزیت های مهم میان رده پوکو است.

با افزایش اندکی بودجه، حتی می‌توانید به سراغ Pixel 7 و Galaxy S23 FE بروید. اولی یک تجربه اندروید خالص و یک دوربین کارآمد را به ارمغان می آورد، در حالی که دومی دوربین بهتر و تراشه قدرتمندتری را در اختیار شما قرار می دهد.

نکات مثبت

  • فریم فلزی
  • شارژ خوب
  • 4 سال پشتیبانی نرم افزاری
  • یک تجربه عکاسی رضایت بخش
  • فیلمبرداری 4K با جزئیات بهینه

منفی

  • کمی پیشرفت دوربین
  • تراشه ضعیف تر از رقبا
  • حاشیه های صفحه نمایش ضخیم
  • ذخیره سازی کندتر از رقبا
  • رقبایی با نمایشگرهای 10 یا 12 بیتی وجود دارد