بدون شک پاییز امسال شاهد تحولات جدیدی در دنیای گوشی های هوشمند خواهیم بود. قبل از اینکه اپل از سری آیفون 15 رونمایی کند، سامسونگ برای رونمایی از سری جدید گوشی های تاشو خود با نام گلکسی زد فلیپ 5 روی صحنه می رود.طبق اخبار و شایعات رسمی، گفته می شود سامسونگ تغییرات قابل توجهی در این سری گوشی های تاشو ایجاد کرده است.

لولا Z Flip 5 بهبود یافته

یکی از عناصری که گفته می شود سامسونگ در Flip 5 تغییر داده است، شاید مهم ترین عنصر در فضای گوشی تاشو، لولا است. شایعه شده است که گلکسی فلیپ 5 با لولای قطره ای عرضه می شود که رقبای آن مانند Oppo Find N2 Flip و Motorola Razr Plus از آن استفاده می کنند. چنین لولای ثبات بیشتری را فراهم می کند و از چروک شدن بیش از حد جلوگیری می کند. در سری های قبل هنگام باز و بسته کردن گوشی شاهد چروک ها و ترک های زشتی بودیم. لولای سری Flip سامسونگ ضد آب است، اما هرگز ضد گرد و غبار نیست و چنین تغییری در Z Flip 5 خوشایند خواهد بود.

ویژگی لولا Z Flip 5

هیچ تغییری در دوربین های Z Flip 5 وجود ندارد

در حالی که Galaxy Z Flip 5 ممکن است تغییرات بزرگی در قسمت لولا داشته باشد، ما شاهد هیچ تغییر عمده ای در دوربین نخواهیم بود. Ear یک سیستم دوربین اصلی دوگانه متشکل از یک دوربین عریض و فوق عریض خواهد داشت و یک دوربین سلفی در صفحه اصلی خواهد داشت. هر گوشی تاشوی که تا به حال دیده‌ایم با دو دوربین عرضه می‌شود و ما هرگز لنز زوم اختصاصی را روی یک گوشی تاشو ندیده‌ایم. بنابراین ممکن است این ویژگی را در نسل های آینده ببینیم، اما نه در Flip 5.

تغییرات کوچک در دوربین Z Flip 5

بهبود عملکرد و ارتقاء حافظه در Z Flip 5

شایعه شده است که سامسونگ جدیدترین تراشه نسل دوم اسنپدراگون 8 را در گلکسی زد فلیپ 5 معرفی می کند و گوشی تاشوی جدید سامسونگ را از نظر عملکرد و سرعت در رتبه اول گوشی های تاشو قرار می دهد. سایر رقبا مانند موتورولا و اوپو فقط از نسل هشتم پردازنده اسنپدراگون استفاده می کنند. همچنین انتظار داریم رم این مدل گوشی از 6 گیگابایت به 8 گیگابایت افزایش یابد. در حال حاضر انتظار می رود مدل پایه گلکسی زد فلیپ 5 دارای 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی باشد.

سرعت و حافظه در Z Flip 5

اندروید Z Flip 5 نسخه

انتظار می رود گلکسی زد فلیپ 5 با اندروید 13 وارد بازار شود، اما به خاطر داشته باشید که گوگل در کنفرانس I/O 2023 خود اعلام کرد که نسخه رسمی اندروید 14 در پاییز امسال عرضه می شود، بنابراین فلیپ 5 اندروید 14 را دریافت خواهد کرد. .

نسخه اندروید Z Flip 5

قیمت Z Flip 5

قیمت گلکسی زد فلیپ 5 در حال حاضر از سوی سامسونگ به طور نهایی اعلام نشده است، اما به احتمال زیاد شاهد قیمتی مشابه سال گذشته خواهیم بود. گلکسی زد فلیپ 4 در زمان عرضه 999 دلار قیمت داشت و گلکسی زد 3 نیز با همین قیمت قیمت داشت. بدون شک سامسونگ قیمت مدل های جدید را از آستانه 1000 دلار بالاتر نخواهد برد. Z Flip 5 مانند مدل قدیمی خواهد بود یا ارزان تر خواهد بود. توجه داشته باشید که این قیمت فقط برای مدل 128 گیگابایتی اعمال می شود و فضای ذخیره سازی بیشتر هزینه بیشتری خواهد داشت.