آخرین نسخه ویندوز 11 (یعنی 24H2) شامل پیش نیازهای سخت افزاری اضافی است که نصب این سیستم عامل را در برخی از رایانه ها غیرممکن می کند.

کاربر در X می گوید که اجرای ویندوز 11 جدید (با بیلد 26080) به مجموعه دستورالعمل SSE 4.2 نیاز دارد و اگر رایانه شما SSE 4.2 نداشته باشد، سیستم عامل بوت نمی شود.

مجموعه دستورالعمل SSE 4.2 شباهت های زیادی به POPCNT دارد که چند ماه پیش خبرساز شد. تنها تفاوت این است که قبلاً کل مجموعه دستورالعمل SSE 4.2 مورد نیاز نبود و رایانه ها به سادگی مجبور بودند از POPCNT استفاده کنند که در SSE 4.2 ساخته شده بود.

تغییر اعمال شده در نسخه 24H2 تأثیر خاصی بر روی کاربرانی که قبلاً ویندوز 11 را نصب کرده اند، ندارد. تمام سیستم های مدرن که الزامات اساسی ویندوز 11 را برآورده می کنند مجهز به پردازنده با مجموعه دستورالعمل SSE 4.2 هستند (SSE 4.2 برای اولین بار توسعه داده شد. 20 سال پیش و تقریباً در 20 سال گذشته توسط تمام پردازنده ها استفاده شده است).

تنها کاربرانی که تحت تأثیر تغییرات جدید قرار می گیرند، کسانی هستند که ویندوز 11 را روی سخت افزارهای ناسازگار نصب کرده اند.

مقالات مرتبط

سیستم عامل Windows 11 24H2 قبل از پایان سال 2024 در دسترس خواهد بود. این نسخه مانند نسخه های قبلی ویندوز 11 شامل پیش نیازهایی مانند پشتیبانی Secure Boot و TPM و استفاده از CPU های سری Kaby Lake اینتل یا مدل های جدیدتر است. POPCNT و SSE 4.2 پیش نیازهای کاملاً جدیدی هستند که از 24H2 به بعد برای همه نسخه های ویندوز 11 اعمال می شوند.

اجرای جدید پیش نیازها به این معنی است که مدل های قدیمی پردازنده های AMD (مانند سری بارسلونا) که از SSE4a استفاده می کنند، نمی توانند با ویندوز 11 جدید کار کنند.