طبق برآوردهای پلتفرم Apptopia، Trades توانسته از نظر تعداد کاربران فعال روزانه در ایالات متحده از رقیب اصلی خود، X (توئیتر سابق) پیشی بگیرد. توماس گرانتمعاون تحقیقات Apptopia به وب سایت Business Insider گفت: تعداد کاربران فعال روزانه Trades در ایالات متحده از دسامبر 2023 (آوریل و دسامبر 1402) بیشتر از X است و این روند ادامه دارد.

Trades در حال حاضر سومین اپلیکیشن رایگان برتر در اپل اپ استور از نظر دانلود است، در حالی که X متعلق به آن است الون ماسک در رتبه 41 قرار دارد. این خبر بر چالش‌های X در جذب کاربران جدید تاکید می‌کند، تا حدی به دلیل تلاش‌های مکرر ماسک برای تبدیل این پلتفرم به باتلاقی پر از نفرت که استفاده از آن به طور فزاینده‌ای دشوار شده است.

علیرغم وعده های اولیه ماسک برای حل مشکل ربات ایکس، این شبکه اجتماعی در دوران تصدی این میلیاردر معروف همچنان درگیر ربات ها بوده است.

تعداد کاربران روزانه X به شدت کاهش یافته است. شرکت تحلیل بازار Sensor Tower اعلام کرد که در فوریه 2024 (باخمن و مارس 1402) تعداد کاربران فعال روزانه X در ایالات متحده 27 میلیون نفر بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد کاهش داشته است.

ماسک با اظهارنظرهای تکان دهنده و نژادپرستانه خود در مورد X به هرج و مرج فعلی پلتفرم اضافه می کند. سال گذشته، X پس از انتشار گزارشی که مرکز مبارزه با نفرت دیجیتالی گزارشی را منتشر کرد که نشان دهنده افزایش محتوای نفرت انگیز در دولت ماسک بود، از محققان این سازمان غیرانتفاعی شکایت کرد. ماه گذشته قضاوت کنید

X طرح‌های عجیبی مانند شارژ کردن کاربران برای انتشار پست‌ها و اخیراً معرفی یک برنامه جداگانه برای تماشای ویدیوها را اجرا کرده است. ایده هایی که به نظر می رسد هیچ کس به آنها اهمیت نمی دهد.

از سوی دیگر، تجارت بهتر عمل می کند و طبق گزارش ها به طور متوسط ​​28 میلیون کاربر فعال روزانه دارد که 55 درصد بیشتر از سال گذشته است. با این حال، طبق Apptopia، X هنوز کاربران فعال ماهانه بسیار بیشتری نسبت به Trades دارد.

مارک زاکربرگمدیرعامل متا در جدیدترین گزارش سود سه ماهه اظهار داشت: ما خوشبین هستیم که بتوانیم روند بهبود و رشد را حفظ کنیم و نشان دهیم که می توان از یک اپلیکیشن دوستانه و مبتنی بر گفتگو به اندازه محبوب ترین رسانه های اجتماعی استفاده کرد.