به گفته یک تحلیلگر محترم، اپل استراتژی تولید ویژن پرو را برای سال 2024 تغییر داده است، این شرکت قصد دارد در سال جاری حدود 700 تا 800 هزار دستگاه را در بازار عرضه کند، اما اکنون در استراتژی جدید خود تنها بین 400 تا 450 هزار دستگاه عرضه خواهد کرد. از این دستگاه ها به نظر می رسد دلیل این مشکل استقبال کمتر از حد انتظار کاربر از دستگاه واقعیت ترکیبی کوپرتینویی باشد.

اپل سفارشات تولید ویژن پرو را کاهش داد و خاطرنشان کرد که مینگ چی کو، تحلیلگر اپل می گوید این نشانه ای است که تقاضا در ایالات متحده “بسیار بیش از حد انتظار کاهش یافته است.” در نتیجه، انتظار می رود اپل پس از عرضه Vision Pro در کشورهای دیگر، نگاهی محافظه کارانه به تقاضا و عرضه این هدفون داشته باشد.

زمان انتشار ویژن پرو در کشورهای دیگر

این تحلیلگر قبلا گفته بود که کوپرتینویی ها Vision Pro را قبل از کنفرانس جهانی توسعه دهندگان در ماه ژوئن به بازارهای جدید معرفی خواهند کرد. بنابراین احتمالا تا دو ماه دیگر شاهد عرضه این دستگاه در مناطق دیگر باشیم.

اپل انتظار دارد فروش ویژن پرو در سال 2025 نسبت به سال 2024 کاهش یابد. بنابراین گفته می شود که این شرکت نقشه راه هدفون خود را “بازبینی و تنظیم مجدد” می کند. مینگ چی کو انتظار ندارد مدل جدید ویژن پرو در سال 2025 عرضه شود. به گفته این تحلیلگر، انتظار نمی رود نسخه بهبود یافته این دستگاه زودتر از سال 2027 وارد بازار شود. شایعات قبلی مبنی بر نسخه بهبود یافته از این دستگاه وجود داشت. Vision The Pro در اواخر سال 2025 عرضه خواهد شد، اما اپل ممکن است این استراتژی را تغییر داده باشد.

در نهایت، این تحلیلگر برجسته معتقد است که اپل باید برای رفع کمبود اپلیکیشن، قیمت و سهولت استفاده از این دستگاه تلاش بیشتری کند. این تغییرات باید به گونه ای باشد که تأثیر منفی بر تجربه کاربر نداشته باشد. انتظار می رود فروش ضعیف Vision Pro بر رشد بازار لنزهای تخت و پذیرش فناوری نمایشگر microOLED در لوازم الکترونیکی مصرفی کوچک تأثیر بگذارد.